ח"כ אביגדור ליברמן תקף בישיבת סיעת ישראל ביתנו את התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו כשר החוץ בפועל וטען כי "נעשה פוגרום במשרד החוץ, פשוט לינץ'"

"היו תקופות שלא היה שר חוץ ולא היה שר ביטחון, היו תקופות שראש הממשלה היה גם וגם. הבעיה היא שהפעם החליטו גם לפרק את משרד החוץ. נעשה פוגרום במשרד החוץ, לינץ'. פירקו אותו לחתיכות, דווקא בתקופה הזאת היינו חייבים את משרד החוץ עם מורל גבוה ואפקטיבי", אמר יו"ר ישראל ביתנו. 

"הם מרוב תסכול פונים אליי", סיפר ליברמן, "מה שאני הכי פוחד שהבכירים והמוכשרים עומדים לפרוש. אני מנסה לשכנע אותם להישאר ואני מצטער שרוב צמרת משרד החוץ תפרוש מהמצב שנקלענו אליו".
 
ח"כ ליברמן התייחס לסערה התרבותית בעקבות דברי שרת התרבות מירי רגב ותגובת השחקן עודד קוטלר, שכינה את מצביעי הימין "עדר בהמות מלחכות" ואמר כי "הימים האחרונים היו תחת סימן הוויכוח על חופש הביטוי והתרבות - ואנחנו בישראל ביתנו בעד חופש ביטוי, אנחנו נגד חופש ההסתה".

"ראינו בימים האחרונים דיון שלא קשור לתרבות ולדמוקרטיה, קשור לחופש שיסוי מכיוון מסוים למחנה מסוים ואי אפשר להתעלם ממה שנעשה לאותה אחיינית אורטל תמם של משה תמם זל כשאנשי תרבות הורידו אותה מהבמה ולא נתנו לה לדבר. זו חציית קו אדום", אמר ליברמן.
"אותו מחזה שמפאר רוצח נתעב - הדרישה שמדינת ישראל תממן את המחזה הזה ותציג לתלמידים בבתי הספר - אין פה דמוקרטיה, זו פשוט התנהלות של מי שרוצה להתאבד והאחרונים שרוצים להתאבד זה אנחנו".

"מה שקורה הוא נושא של אותן התבטאויות חריפות של אנשים שקוראים לעצמם אמנים", אמר ליברמן, "יש תרגיל נדוש וראינו אותו חוזר על עצמו - כל מי שהוא כישלון בתחום האמנות הוא מחפה על זה בפרובוקציה פוליטית".

ליברמן התייחס גם לדו"ח שייבס שאמור להתפרסם בקרוב ואמר כי "אין לנו מה לחפש במועצה לזכויות האדם. בהיותי שר החוץ ישראל פרשה מהוועדה לזכויות אדם ואחרי שהתיק כבר לא היה בידיי - התקבלה ההחלטה לחזור למועצה לזכויות האדם ואנחנו רואים מה התוצאה של זה".

"כל מי שיקח סטטיסטיקה כמה פעמים אותה מועצה מצאה לנכון לגנות את ישראל ולהתעלם מכל מה שנעשה בסוריה, בלוב, בעיראק, בניגריה, בתימן - ברור שלגוף הזה אין זכות קיום, יש לו אולי רק תכלית אחת - צביעות. הוא עוסק בצביעות והוא הביטוי האולטימטיבי לצביעות ולכן אני קורא לראש הממשלה שהוא גם שר החוץ בפועל לפרוש מהמועצה לזכויות האדם".