לקראת פרסום דוח ועדת החקירה של האו"ם לאירועי צוק איתן (שייבס) הגן הערב (שני) שר הביטחון על התנהלות צה"ל ואמר כי "הביקורת על תוצאות המבצע אינה עולה בקנה אחד עם המציאות הביטחונית בשטח". 



טרם ידוע מתי יפורסמו מסקנות הדוח. יעלון הוסיף ואמר כי "חמאס הוא הכתובת האפקטיבית היחידה, מאז המבצע הוא לא יזם פעולת טרור אחת, ופועל כדי לעצור את היורים שמנסים לאתגר אותו". שר הביטחון הדגיש: "איננו סובלניים לירי ולו של רקטה אחת ולכן בתגובה לכל ירי הותקפו מטרות גם של הארגון היורה וגם של חמאס".



יעלון התייחס לניסיון השיקום של הארגון ואמר: "חמאס מתקשה להתעצם באופן שהתעצם כפי שהיה לאחר עופרת יצוקה ועמוד ענן, המדיניות מול החמאס היא מצד אחד תקיפה ונחושה ומצד שני שקולה ואחראית. אין כאן סיסמאות ריקות מתוכן שכל מטרתן השגת רווח פוליטי מידי על חשבון ביטחונם ושלומם של אזרחי ישראל".



שר הביטחון הוסיף כי "הרעיון שמדינת ישראל הייתה צריכה לעמוד בראש ועידת מדינות התורמות בקהיר, מצביעה על בורות ועל אי הבנת המורכבות באזור".



את דבריו אמר הערב יעלון במהלך כינוס של מליאת הכנסת, שדחתה את הצעת אי האמון בממשלה שהוגשה ע"י סיעת יש עתיד, תחת הכותרת "ממשלת ישראל נכשלת בהגנה על ביטחון תושביה ושמירה על החוסן הלאומי – תשעה חודשים מאז מלחמת "צוק איתן" ובעזה ממשיכים לחפור מנהרות ולירות טילים על תושבי עוטף עזה והדרום".



40 חברי כנסת הצביעו בעד ההצעה ו-48 נגדה.