שערוריית אורן חזן מסתעפת: זמן קצר לאחר הפרסום בערוץ 2 בו הואשם אורן חזן, סגן יו"ר הכנסת, בסרסור לכאורה בזונות ושימוש לכאורה בסם קריסטל מת, מפרסם ערוץ 10 הערב (שני) תחקיר נוסף, בו הוא מואשם לכאורה בהטרדה מינית.



כחלק מהתחקיר, צעירות שעבדו תחת חבר הכנסת בבר של "מלון פליישר" שבתל-אביב, סיפרו כי חזן, שהיה בשנים 2011-2012 המנהל והבעלים של המקום, ניסה לנצל את מעמדו והטריד אותן מינית.



אחת מהן, מ', שעבדה בבר, טענה: "אני והוא נכנסנו לחלל צפוף, לא הייתה לו שום בעיה להתחכך תוך כדי כשהוא עובר למקום אחר, ופיזית לתפוס במותניים. הוא גם הצמיד את המפשעה שלו לאחוריים שלי, כאילו בטעות". היא הוסיפה: "הוא היה אומר - 'בטעות נגעתי בך, שלא תחשבי שמשהו לא בסדר'".



"אין מצב שאורן עובר לידך ולא נוגע", טענה מ' וסיפרה על התחושות הקשות שהתעוררו כחלק מהעבודה מולו: "היה בי פחד להישאר עם אורן לבד. הוא יכול לרקוד על הבר, להוריד חולצה, להוריד מכנסיים - הכול יכול היה לקרות".



מ' טענה כי חבר הכנסת חזן נהג להזמינה לדירתו ואמרה: "הוא לא היה נותן לך ללכת ממשמרת בלי חיבוק".



צעירה נוספת, ק', שעבדה גם היא במקום, טענה: "הוא לא היה צריך לעלות על הבר כדי שהתחת יהיה בחוץ. כל הזמן הוא היה אומר- 'הנה, זה התחת שלי', ומראה את החריץ".



אחד השותפים של חזן: "דיברנו איתו על זה בישיבות צוות"



ד', מלצרית נוספת שעבדה במקום, סיפרה: "ביום הראשון של כל מלצרית הוא שואל אותה 'יש לך חבר? למה את לא יוצאת איתי? תני לי הזדמנות. מה לבשת היום? זה מבליט לך את הציצים'. הוא היה מראה לנו תמונות של בחורות ומדבר על הרבה סקס, היה לו וייב של סרסור. המראה שלנו היה מאוד חשוב לו". ד' הוסיפה ואמרה כי "האינטרס היה לשמור איתו על יחסים טבים, אך נאלצנו להתמודד עם ההטרדות שלו. יש לי חברה שהתפטרה בגללו".



ד' סיפרה כי חזן שכר דירה מעל הבר: "בהרבה מקרים הוא הציע לנו לעלות איתו. הוא אמר- 'בואי תעלי, אני בדירה, זו הייתה דירת חדר עם מיטה. לא היה מקום לשבת. ואני חשבתי- רק שהוא לא יגיד לי להיכנס".היא טענה כי "כולם ידעו, וזה הכי חמור. כולם ידעו שמתהלך איזה פגע במקום".



אחד השותפים לשעבר במקום, שהתראיין למערכת "הצינור" כחלק מהתחקיר, אמר: "כשבן אדם עושה דבר כזה, זה שם אותנו במקום שגם אנחנו חשופים. דיברנו איתו על זה בישיבות צוות".



תגובת חבר הכנסת חזן לכתבה של ערוץ 10: "לאחר שטענתם שאני סוחר סמים, סוחר נשים ומרגל, רק היה ברור וצפוי כי תבואו גם בסוג האשמות זול ונמוך כזה, שגם בו אין כל אמת וכל מטרתו היא סיכול ממוקד, דורסני, ולא הגון של חבר כנסת מכהן אותו הפכתם לשק חבטות".



הרצוג: "אני דורש מנתניהו להתערב והוא שותק"



בעקבות הפרסום,חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ) פנתה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד חזן.



"על פי העדויות שנאספו בתחקיר 'הצינור' אשר שודר הערב בחדשות 10, המעלות תמונה מטרידה בנוגע להתנהלותו של חזן בתקופה בה שימש כבעלים ומנהל הבר 'מלון פליישר' בתל אביב, נראה לכאורה כי מדובר בהטרדות מיניות ומעשים מגונים על פי החוק למניעת הטרדה מינית, התשנ"ח 1998. אני פונה אליך בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד ח"כ אורן חזן", כתבה רוזין.



יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, שהתראיין ב"צינור" של ערוץ 10, התייחס לטענות ואמר: "אני לא חורץ דין, אני פשוט דורש מנתניהו כבר כמה ימים לנקוט צעד והוא שותק ומתעלם. הייתי מציע גם לחזן לעשות זאת עד הבירור". 

הרצוג התייחס להסכמתו לקזז ח"כ מהאופוזיציה במהלך ההצבעות, בשל אי הצבעתו של חזן: "הקיזוז הזה לא מפורש נכון, אמרתי כי לבקשת יו"ר הכנסת, במידה וייווצר מצב בו התנהלות של חזן זה תשפיע על התפקוד של יו"ר הכנסת, אתן לו את ארשת הביטחון לתקופה קצרה, שעומדת להסתיים".

הרצוג הוסיף: "אנחנו לא עסוקים בדד ליין לתקופת הקיזוז כי ח"כ חזן הבהיר שלא יצביע. הדרישה שלנו היא לראש הממשלה, שינקוט צעד ואנחנו נפנה לוועדת האתיקה ונדרוש הכרעתה בנושא".