בניסיון להוכיח כי הקריטריונים לפיהם היא שופטת יצירות אינם מוטים פוליטית, שולחת הערב (שלישי) שרת התרבות, מירי רגב, מסר חד משמעי להנהלת קולנוע ירושלים נגד הסרט המציג את רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל באור אנושי.


 


שרת התרבות שיגרה הערב הצעה להנהלת פסטיבל הקולנוע בירושלים, שיתקיים בחודש הבא. לפי ההצעה, או שתוצא הקרנת הסרט מתוך הפסטיבל או שהנהלתו תוותר על תמיכת המדינה באירוע.



בישיבה שקיימה השרה רגב עם יו"ר מועצת הקולנוע, פרופ' דוד אלכסנדר, הציעה רגב לצוות האמנותי לבחון מחדש את הקרנת הסרט גם "נוכח העובדה שהנושא שלו מדליק אש ומאחד נגדו את הציבור הישראלי כולו", כדבריה.



גם במועצה הלאומית לשלום הילד הביעו חשש מפני חשיפת בנו הקטין של הרוצח בסרט השנוי במחלוקת, אם אכן יוצג בפסטיבל. במכתב ששיגר מנכ"ל המועצה, ד"ר יצחק קדמן, אל ד"ר נועה רגב, מנכ"לית הפסטיבל, הוא מזהיר: "מבלי להיכנס לוויכוחים על עצם הקרנתו של הסרט, אנו מבקשים להעיר ולהתריע כי ככל הנראה ועל פי המתואר עומדים לחשוף בסרט את שמו, זהותו ופניו של ילדו הקטין של הרוצח. חשיפה כזו, אם אכן מתבצעת בסרט, אסורה בפרסום".



קדמן פירט כי על פי סעיף 24 א' לחוק הנוער-טיפול והשגחה, "אין לחשוף שמו וזהותו של קטין תוך שמייחסים לו את היותו 'בן משפחתו של אדם שמייחסים לו עבירה או שחיתות מידות'", קל וחומר כשהמדובר באב שהורשע בעבירה חמורה ומרצה עונש מאסר ארוך. "לכן, אנו מבקשים את התערבותכם למנוע הקרנת הקטעים בהם נראה הקטין, או לפחות לדאוג לטשטש את דמותו בדרך שלא תאפשר את זיהויו", הוא כתב והוסיף: "בטוחני כי תבינו את חומרת הענין ותפעלו בהתאם, ללא צורך בהפעלת אכיפת החוק האמור".