רה"מ בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי) בדיון בכנסת למצב המתוח בגבול הסורי ואמר: "בעת הזאת אני יכול להגיד את הדבר הבא: אנו עוקבים בדריכות אחרי כל מה שקורה בגבולות שלנו. אני מציע לכל העוסקים בדבר, שהדבר יקר בעיניהם,  להסתפק כעת באמירתי זאת". 



נתניהו אף הוסיף וענה לביקורת שנשמעה כלפיו בדיון, שעסק במצב הפריפריה: " השקענו 2 מיליארד שקל בתוכנית חומש לציבור הדרוזי כדי לסגור פערים". אז נשמעו במליאה קריאות ביניים רבות מצד חברי האופוזיציה, ונתניהו ענה להם :" אין דבר שאגיד שהוא מספיק לכם, כל דבר שעשינו תגידו שמישהו אחר עשה". 

נתניהו הוסיף: "יש לנו תכנית סדורה ארוכת טווח להשקיע בדרום ובצפון והיא הולכת ומתממשת לנגד עינינו בצורה מרשימה. השקענו 63 מליארד שקל בחמש השנים האחרונות לפיתוח אזורי הנגב והגליל. אנו סוללים מסילות ברכבת מחפים מנהרות גשרים שיקצרו באופן דרמטי את זמן הנסיעה ממרכז הארץ לנגב והגליל. פחות פקקים ורמוזרים".

נתניהו עקץ את חברי האופוזיציה, שיזמו את הדיון, ואמר: "בסוף הציבור יותר חכם ממה שחושבים. הוא לא מתרשם מאמיות שאין בהן אמת. הציבור לא מקבל את מה שאתם אומרים שאין פיתוח בגליל ובנגב. הם רואים את השוני בשנים האחרונות לעומת חוסר הפיתוח וההשקעות עשרות שנים קודם לכן. הם רואים את השדרוג של כביש הערבה שנמצא בעיצומו וגם את ההצטרפות של נמל תעופה בתמנע". 

פרץ: "אין לך תוכניות, אין לך פתרונות" 

 קודם לכן בדיון תקף ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) את נתניהו ואמר לו: "אדוני ראש הממשלה, כל חייך הציבוריים זכית ביושר לכינוי ה'קוסם', אמן אשליות של ממש". 
פרץ ביקר את התנהלותו של נתנהו ואמר: "שש שנים אינך מפסיק להאשים את הסובבים אותך בכישלונותיך ותמיד יש  לך תירוצים, תמיד יש אשמים אחרים. אין לך פתרונות. אין לך תוכנית".

בנאומו התייחס פרץ לחוסר הביטחון שחשים האזרחים לדבריו: "במשמרת שלך אזרחים חוששים כאשר הם עומדים בתחנת אוטובוס ברחוב קינג גורג', שמא ייפגעו על ידי מחבלים אוחזי הגה ואחוזי טירוף".
בפנייה ישירה לראש הממשלה הוסיף פרץ: "זה אתה, עם מדיניות אפס המעשה, שלא מצעידה אותנו אל עבר החירויות, אלא אל עבר האשליות העמוסות מהמורות ובורות. מהבור שחפרת במו ידיך בלב היחסים של מדינת ישראל עם ארצות הברית יהיה קשה לצאת".

"אנחנו יוצרים מהפכה, אנחנו לא מדברים וצועקים כמו באופוזיציה"
חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד הגיב לדבריו של פרץ ואמר אנחנו יוצרים מהפכה, אנחנו לא מדברים וצועקים כמו באופוזיציה. זוהר מנה את הישגי הממשלה בתחום הביטחון, החינוך, הבינוי, הבריאות והתעסוקה ואמר כי "רה"מ והליכוד פועלים במלוא המרץ בנושא הבינוי באזורי הפריפריה והפתרון כבר כאן.
במהלך הדיון במליאה קטע ראש הממשלה מספר פעמים את דברי נציגי האופוזיציה. כך למשל העיר על דברי ביקורת שהטיח ח"כ דני עטר (המחנה הציוני) ואמר: "אתה רציני? אתה יודע על מה אתה מדבר? כשיש משהו טוב זה השר וכשיש משהו רע זה ראש הממשלה". 
ח"כ חמד עמאר ניצל את הדיון כדי להעלות בפני נתניהו את מצבם של הדרוזים בלבנון. במליאה סיפר על טבח שאנשי ג'בהת א-נוסרה עשו בתושבי כפר דרוזי ורצחו 40 מהם. "העדה הדרוזית בסוריה עומדת לראשונה מזה מאות שנים בסכנת קיום. מעל ראשי אחינו עומדת חרב אכזרית צמאה מדם. הדבר קורה במאה ה-21 מול עיני העולם הנאור. לנו כדרוזים אין מאומה נגד קיומו של אדם כלשהו אולם לא נוכל לעמוד בחיבוק ידיים מול איומי הטבח נגד אחינו מעבר לגבול".
"אני תובע מממשלת ישראל לעשות הכל אבל הכל להסרת הסכנה מעל ראשי אחינו. מקווה אני שהעולם וגם אנחנו נבין שיש לשים גבול לפושעים נגד האנושות. יפה שעה אחת קודם", הוסיף עמאר.