ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) נשא היום (שבת) דברים בכנס מחאה שהתקיים בתיאטרון אל מיאדן שבחיפה, בשל ההודעה של שרת התרבות על הפסקת מימונו.



טיבי אמר כי אסור לוותר על המימון הממשלתי והוסיף כי זו זכות אזרחית. טיבי הוסיף כי יש להקים קרן לאומית במקביל למאבק במימון, "כדי לא להישאר תלויים בחסדיה של השרה רגב והתעמרות הממשלה".



לדבריו, "השרה רגב החליטה להפסיק את המימון לתיאטרון אלמידאן כי היא מתיחסת לאומני ושחקני אלמידאן ממש כפי ששוטרי משטרת ישראל מתייחסים לערבים: כאל אויבים שיש למגר אותם ולהילחם בהם ולא כאל אזרחים".



טיבי הוסיף: יש לנו ממשלה ששר החינוך שלה, נפתלי בנט, כינה את הפלסטינים ׳קוץ בתחת׳ ושרת תרבות שכינתה את אומני ישראל ׳קפוצי תחת׳, זהו עולם מושגים מעוות". כמו כן, אמר טיבי, "אני מציע לשרה רגב להיות קפוצת פה ולהחליף דיסקט".



לדבריו, הרשימה משותפת תעלה את ההחלטה של רגב לשלול את התקציב מול פורומים בינלאומיים.



כזכור, השרה רגב, קיבלה ביום שלישי את המלצתו של ד״ר חיים פרלוק, יו״ר המועצה לתרבות ואומנות ישראלית, להקפיא את העברת הכספים לתיאטרון עד מיצוי שלבי הבדיקה הנדרשים על פי חוק.



פרלוק חשף כי ערך ביקור בתיאטרון "אל מידאן" (הזירה) ולתדהמתו גילה מספר דברים שמעלים תהייה לגבי מקורות הכספים והעובדה שישנם כספים שמנהלי התיאטרון לא ידעו להסבירם. כמו כן דיווח פרלוק לשרה כי הוא ניהל שיחה עם מנהל התיאטרון וזה השיב לו כי התיאטרון שלו הוא פוליטי. בנוסף הוא שוחח עם המחזאי של ההצגה "הזמן המקביל" וזה השיב לו כי הוא מזדהה עם הרוצח וכי הוא מקור השראתו. 



עוד חשף פרלוק, כי במסגרת הבדיקה המעמיקה של המועצה עולה עוד כי המחבל היושב בכלא הישראלי מנהל באמצעות רשת האינטרנט את הקשר עם העולם לרבות הפצת מחזאותיו מתוך הכלא הישראלי, לרבות הקשר עם המחזאי של ההצגה בתיאטרון אל מידאן.