חמש שנים לאחר משט המרמרה, הודיע היום (ראשון) חבר הכנסת באסל גטאס מהרשימה המשותפת כי בכוונתו להשתתף במשט ימי לרצועת עזה, אותו מארגנים פעילים שוודים פרו פלסטינים.

המשט צפוי לצאת לדרך עוד השבוע מיוון לכיוון רצועת עזה וח"כ גטאס המריא אתמול ליוון. לקראת המשט שיגר חבר הכנסת גטאס מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בו הודיע כי בכוונתו להיות על אחת מספינות המשט והסביר: "אין שום סיבה למנוע מאיתנו להגיע לעזה, ולהגיש את הסיוע שאנחנו מביאים איתנו".

בעקבות הודעתו של גטאס משרד החוץ יקיים דיון חירום לקראת בואו של המשט. "ישראל תנסה באמצעות צינורות דיפלומטיים לסכל אותו עוד ביוון, לשם כך יתנהלו מגעים עם יוון", כך נמסר ממשרד החוץ.


הספינה מריאן שאמורה להגיע לעזה. צילום: מתוך דף הפייסבוק של המשט
 
לטענתו משט התמיכה מיוון הוא משט הומניטרי ובתוך כך קרא חבר הכנסת גאטס לראש הממשלה ולשר הביטחון להורות לצה"ל להימנע מלהשתלט על הספינות. לדבריו "נתניהו ויעלון יישאו באחריות מלאה לתוצאות משט כזה ויסבכו את ישראל במשבר בינלאומי קשה. המשט האזרחי הוא משט שלום שמטרתו למקד את תשומת הלב הציבורת והבינלאומית למצבם של 1.8 מיליון פלסטינים החיים בתנאי כלא ובתנאים מחפירים כתוצאה מהמצור הישראלי".


משט המרמרה. צילום: flicker,ויקיפדיה 

ח״כ שרון גל אמר בתגובה: ״עוד הוכחה שהרשימה הערבית היא גיס חמישי״. גל הוסיף: "ח"כ באסל גטאס הוא קיצוני, שונא ישראל וככזה הוא מתכוון על פי הודעתו, לעלות על משט הטרור הבא, בדומה לחברתו לסיעה חנין זועבי. הגיע הזמן שנלמד שמדיניות ההכלה שישראל סיגלה, מתפרשת על ידי אויבי ישראל כחולשה, בין אם הם בעלי תעודת זהות וחיים בארץ ובין אם הם חלק מארגוני הטרור החיים בשטחי הרשות".

בקריאה לממשלה אמר ח"כ גל: "נוכח כוונתו של ח״כ באסל, שאגב קרא בכנסת בשבוע שעבר לחרם על ישראל - לקדם מיד את תיקון סעיף ההסתה שהנחת ולהעביר את החוק שנועד לטפל בדיוק בתופעה הזאת. חובתנו לוודא שאם ח״כ גטאס יממש את האיום שלו ויעלה על משט הטרור, חברתו חנין זועבי והוא לא יוכלו להיבחר שוב לכנסת ישראל. הגיע הזמן שנתעורר ונטפל בתופעות אלה ביד ברזל".

ח״כ בצלאל סמוטריץ' אמר בתגובה לידיעה על השתתפותו של ח״כ באסל גטאס במשט לעזה: "חבל שח"כ גטאס נגרר אחרי הפרובוקציות של זועבי במקום לדאוג לאינטרסים של בוחריו".

"הזוי שיש חברי כנסת ערבים שתומכים בחמאס ובפעילות טרור, וממשיכים בתפקידיהם הפרלמנטריים. בכל מדינה מתוקנת היו מכניסים אנשים כאלה לכלא. הפרלמנט היחיד שגטאס ראוי להיות חבר בו הוא הפרלמנט בעזה", הוסיף סמוטריץ׳.

ח״כ חיים ילין  אמר בתגובה על כוונתו של ח"כ באסל גטאס לקחת חלק במשט לעזה: "צר לי שח"כ גטאס בוחר לנצל את מעמדו לפרובוקציות, במקום להילחם למען השוויון של אזרחי ישראל הערבים".

"במדינות להן הוא מסייע, כולל רצועת עזה, היו תולים אותו על גרדום בכיכר העיר עבור מעשים אלו", הוסיף ילין.
 

מכתבו של ח"כ באסל גטאס לראש הממשלה ולשר הביטחון