אירוע חריף התקיים היום (שני) מעל דוכן הנואמים בכנסת, בזמן הצעת אי אמון בממשלה בנושא הבטחות צוק איתן, הריסת הבתים והשפל ביחסי ארצות הברית.


על רקע קריאות ביניים של ח"כ חנין זועבי וחברי לרשימה המשותפת עלה לדוכן ח"כ חיים ילין (יש עתיד), לשעבר יו"ר המועצה האזורית חבל אשכול, ונופף בתמונתו של הילד דניאל טרגמן שנהרג במהלך המבצע.

חברי הכנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה, כמו השר נפתלי בנט, ח"כ סתיו שפיר, ח"כ חיים ילין ועוד, עלו אחד אחרי השני ודיברו על ההבטחה לפיצויים עבור תושבי הדרום, הרגשת חוסר הביטחון וגם על הדוח שפורסם היום (שני) על ידי הוועדה שמינתה המועצה לזכויות אדם.
במהלך נאומו של חבר הכנסת חיים ילין, הוא הציג את תמונתו של דניאל טרגרמן ז"ל, בן ה-4, שנהרג במהלך הפצצה על ביתו במהלך הלחימה ואמר: "״הילד הזה, שאני הכרתי היטב -  דניאל טרגרמן, ילד בן 4, שילם בחייו עקב מוסריותו של צבא ההגנה לישראל. צבא שידע שמשג׳עיה מכוונים עשרה כנים טעונים בנשק אל עבר נחל עוז, אבל ידע שיש בסביבה גם 3500 אזרחים בלתי מעורבים. צה"ל עשה הכל על מנת להציל בלתי מעורבים - פיזר כרוזים, ביצע הקש בדלת וגם אז לא תמיד ירה.

"שאף אחד לא ילמד אותי מה זה מוסר - אני גר מול רצועת עזה כבר 39 שנים. עליתי מדיקטטורה, שירתתי בצה"ל, איבדתי חברים בגלל שעשו הכל להגן על חפים מפשע מהצד השני. אנחנו מלמדים להגן, הם מלמדים להרוג״. במהלך הנאום, קראה ח"כ זועבי קריאות ביניים לעברו של ילין, כפי שנהוג באולם המליאה בזמן הצעות כאלו".

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, גרם אף הוא לסערה כשעלה לדוכן והחל לתקוף את עמותות השמאל. הוא ציטט מתוך הערות שוליים בדו"ח האו"ם שפורסם היום מהן עולה כי המקור לעדויות נגד ישראל הם ארגונים כמו בצלם ושוברים שתיקה.

"אני שואל את עצמי: בצלם? בצלם שלנו? זה לא יכול להיות. אז הייתי חייב לוודא. נכנסתי לאתר הקרן החדשה, מי שהמציאו את הפטנט הזה של העמדת חיילי צה"ל לדין על פשעי מלחמה.

"תחת מועמדים פרסים של הקרן החדשה לישראל יש מועמד בשם ארגון בצלם. הוא מועמד לפרס על שינוי חברתי. ועל מה הוא מועמד לפרס?", שאל בנט.
"שימו לב - ארגון "בצלם", מועמד לפרס על "קמפיין הקראת שמות ילדי עזה שנהרגו במבצע "צוק איתן"." ואני אומר: מה יש לנו לבוא בטענות לעולם.
אנחנו כל כך טובים בלפגוע בעצמנו. אותם ארגונים כמו בצלם, הקרן החדשה לישראל, שוברים שתיקה. הרי אם העולם יפספס איזה פשע מלחמה להמציא לנו – יש בינינו כבר מי שימציא אותו לבד. כמו בדו"ח גולדסטון – ככה  גם עכשיו. כמו מסיבת מחזור נפגשים אותם ארגוני שמאל קיצוני אחרי כל מבצע של צה"ל, ומספרים לאו"ם שאנחנו פושעי מלחמה".
 
"ואני שואל את עצמי כבר שנים: מאיפה זה בא?", שאל בנט.  "מה גורם לאדם לקום בבוקר בתל אביב או בחיפה, ולעסוק מבוקר עד ליל בלהפוך את השכן שלו או את הילד של השכן שלו לפושע מלחמה? כמה שנאה עצמית? מאיפה זה בא? ואני מודה, אין לי תשובה".
 
לדברי בנט "התשובה לדוח האו"ם צריך להיות קידום חוק העמותות – יותר מהר ויותר חזק. מי שמנסה להפוך את החיילים שלנו לפושעי מלחמה – ועוד במימון זר – אנחנו צריכים לעצור אותו, ועכשיו". 

שרון גל לזועבי: "שבי בשקט"

אלא שהסערה לא הסתיימה רק כאן. לאחר נאומו של ח"כ ילין, עלה ח"כ שרון גל והמשיך את הקו שלו לגבי חברת הכנסת זועבי, כפי שהבטיח לעשות לפני שנבחר לכנסת. לקראת סיום נאומו, היפנה גל את מבטו לעברה של ח"כ זועבי ואמר: "כאשר מראים תמונה של ילד בן 4 בכנסת, את תשבי בשקט. תלמדי לשבת בשקט ותכבדי את נרצחנו, חצופה".
מיד לאחר מכן החלה מהומה בכנסת, כשזועבי צעקה ודרשה כי גל יתנצל ויחזור בו מדבריו, אך האחרון סירב, למרות בקשתו של סגן יו"ר הכנסת, יצחק וקנין, לנסח את דבריו בצורה יותר עדינה, הוא לא חזר בו. הצעת האי אמון נדחתה ברוב של 52 ח"כ אל מול 38 שתמכו בה.