שגריר ישראל לשעבר בארה״ב, ח״כ מייקל אורן (כולנו), שעורר בימים האחרונים זעם רב בשל התבטאויות נגד הנשיא ברק אובמה, מונה אתמול (שלישי) ליו״ר ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון לענייני חוץ והסברה.



בראיון מיוחד ל"מעריב סופהשבוע" הוא ממשיך בביקורת על הנשיא האמריקאי: "השיחות עם איראן התנהלו מאחורי הגב שלנו, ישראל בטוחה פחות ממה שהייתה לפני חמש שנים. פלסטין היא נושא של קישקע אצלו. העולם המוסלמי, השלמה עם איראן. אתה יכול לצפות שהניסיון במזרח התיכון בחמש שנים האחרונות, ישנה את החשיבה של מישהו, וזה ראוי לציון לראות עד כמה המחשבה של אובמה אטומה לשינוי".

הראיון המלא, ביום שישי ב"מעריב סופהשבוע"

התפקיד אליו מונה אורן כולל פיקוח על המערך הדיפלומטי של משרד החוץ ועל המטה הלאומי להסברה במשרד ראש הממשלה.


אורן, השוהה בביקור בארה׳׳ב, פרסם מאמר ב״וול סטריט ז'ורנל" ובו טען כי אובמה נטש את ישראל, וכי נתניהו ואובמה עשו טעויות שהשפיעו על היחסים בין שתי המדינות אך הנשיא האמריקאי עשה אותן בכוונה.



המאמר פורסם תחת הכותרת ״כך נטש אובמה את ישראל״, כחלק מקמפיין של אורן לקידום ספר זיכרונותיו על תקופתו כשגריר בוושינגטון, בשנים 2009־2013.



המאמר עורר סערה ויו״ר מפלגת כולנו, שר האוצר משה כחלון, נאלץ להתנצל בפני שגריר ארה״ב בישראל דן שפירו והבהיר כי מדובר בעמדה אישית של אורן ולא של המפלגה.
בשבוע שעבר פרסם ח״כ אורן מאמר נוסף במגזין ״פוריין פוליסי״ ובו טען כי אובמה אוהד את העולם המוסלמי גם משום שדמויות האב המוסלמיות בילדותו נטשו אותו. אורן ציין כי אובמה הדגיש את שמו האמצעי ״חוסיין״ ואת בני משפחתו המוסלמים, עד שרבים בארה״ב משוכנעים שהוא עצמו מוסלמי.
אתמול כאמור מונה ח״כ אורן לראש ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון לענייני חוץ והסברה. מינויים נוספים שעליהם הוחלט אתמול: ח״כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) יעמוד בראש ועדה לענייני העורף; ח״כ עפר שלח (יש עתיד) יעמוד בראש ועדת משנה לנושא תפיסת הביטחון; ח״כ מוטי יוגב (הבית היהודי) יעמוד בראש ועדת משנה לעניינים אזרחיים ביו״ש; ח״כ עומר בר־לב (המחנה הציוני) יעמוד בראש ועדת משנה לנושאי מוכנות ובט״ש; יו״ר ועדת החוץ והביטחון, ח״כ צחי הנגבי, יעמוד כמקובל בראש ועדת המשנה למודיעין ולשירותים חשאיים, העוסקת בפיקוח על גופי המודיעין והשירותים החשאיים של ישראל.
ועדת משנה נוספת, שטרם הוקמה, תעסוק בתקציב הביטחון ויעמדו בראשה יו״ר ועדת החוץ והביטחון ויו״ר ועדת הכספים.