אחרי הסערה בכנסת
צפו: סערה בכנסת בעקבות דיון על חוק האזרחות
, מגיעה המחלוקת באופוזיציה לשיא: יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון תקפה היום (רביעי) את סיעות המחנה הציוני ויש עתיד  מכיוון שחבריה לא הצביעו יחד עם מרצ בחוק האזרחות והכניסה לישראל, והודיעה כי מרצ מפסיקה לשתף פעולה עם המחנה הציוני במסגרת האופוזיציה.

העימות חריף התרחש במהלך דיונים בהצעות חוק בקריאה טרומית של מספר חוקים אותם ניסו חברי האופוזיציה והקואליציה להעביר. במהלך הדיון על ביטול החוק הצעת חוק האזרחות והכניסה לישראל, התחוללה סערה גדולה בכנסת, שהתעצמה גם כאשר ראש הממשלה הגיע ועלה לדוכן. 

במהלך הדיונים במליאה, אשר היתה מלאה בחברי כנסת, עלה לדוכן סגן שר הפנים, ח"כ ירון מזוז (ליכוד) שקרא בשם הממשלה להתנגד לביטול החוק. במהלך נאומו זכה למספר קריאות ביניים מצד חברי סיעות השמאל ובמהלך הדיון אמר לעבר ח"כים מהרשימה המשותפת, עאידה תומא סלימאן וח"כ חנין זועבי: "אתם צריכים להחזיר את תעודת הזהות שלכם, כולכם, תגידו תודה שאתם יושבים כאן בכלל".
כבל: "לא על כל הצבעה יקום מישהו ויעשה לי שיימינג"

גלאון ציטטה את הפילוסוף האיטלקי דנטה ואמרה: "המקום הכי חם בגיהנום שמור למי שבזמן משבר מוסרי שומר על ניטרליות. כשלתם בסולידריות באופוזיציה. המסית הראשי, נתניהו, עלה לגבות את ההסתה הפרועה של חברי סיעתו נגד חברי הכנסת הערבים". 

היא הוסיפה כי "הדברים האלה הם המשכו הישיר של קמפיין האוטובוסים של הליכוד מהבחירות, שעכשיו נהנים מגיבויים של חברי יש עתיד והמחנה הציוני, המתגלים במלוא רפיסותם. עם כזאת אופוזיציה, נתניהו יכול להיות רגוע ששלטונו מבוצר לעוד שנים רבות"


לא מסכימים על הכל. כבל. צילום: פלאש 90 
 יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ איתן כבל הגיב לדברים: "אני לא מקבל ציונים מהקואליציה ובטח לא מהאופוזיציה. השיימניג שזהבה גלאון עשתה לנו כאן הוא לא במקומו.  לא השתתפנו בהצבעה וזה דבר לגיטימי. גם אני הייתי מתנגד לחוק הזה ואנחנו לא מרצ, יש ביננו שותפות באופוזיציה ויש דברים שאנחנו מסכימים ויש דברים שלא".

כבל הדגיש כי "לא על כל הצבעה יקום מישהו ויעשה לי שיימינג, לא יקום ולא יהיה. אנחנו אופוזיציה לוחמת ואנחנו לא צריכים להתנצל על כל דבר וכל עניין. יש שולחן משותף ושם צריך ללבן את הבעיות,  ולא על כל התפרצות לאבד את העשתונות". 

הרצוג: אנחנו לאומיים לא פחות מכם- אבל לא לאומנים כמותכם"
 

כל מי שמתנגד בכל כוחו למשט הפלסטיני ולהשתתפות ישראלים בו הוא לאומי אבל כל מי שמתנכל לזכויות אזרחינו הערביים לשוויון מוחל...

Posted by ‎יצחק (בוז'י) הרצוג - Isaac Herzog‎ on Wednesday, June 24, 2015
גם יושב ראש המחנה הציוני יצחק הרצוג הגיב על דברי מזוז ונתניהו, וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "כל מי שמתנגד בכל כוחו למשט הפלסטיני ולהשתתפות ישראלים בו הוא לאומי אבל כל מי שמתנכל לזכויות אזרחינו הערביים לשוויון מוחלט כולל תעודת זהות הוא לאומני קיצוני. אנחנו לאומיים לא פחות מכם אבל לא לאומנים כמותכם. אנחנו לעולם לא נחצה את הקו הברור שבין לאומיות ממלכתית נאורה ללאומנות חשוכה". 
 
הרצוג פנה לנתניהו ואמר: "אני קורא לראש הממשלה להבהיר בצורה ברורה וחד משמעית איפה הוא ניצב בקרב הזה על דמותה ואופייה של המדינה, באיזה צד של הקו הוא עומד. אני קורא לאחינו הערבים לא להיגרר לפרובוקציה המכוערת  של הליכוד, לא להעצים את האגף הימני של הבית הזה ולסייע למתונים ב'מחנה בציוני' לשים קץ לביזוי המתמשך של הדמוקרטיה הישראלית".