ח'אדר עדנאן, בכיר ארגון הג'יהאד האיסלאמי הכלוא בישראל במעצר מנהלי, הסכים לסיים את שביתת הרעב בה החל לפני 56 ימים בתמורה לשחרורו בחודש הבא, כך אמר כדורא פארס, יו"ר מועדון האסיר הפלסטיני.



עושנו של עדנאן (37) קוצר בכחודשיים והוא ישוחרר ב-12 ביולי במקום ב-5 בספטמבר, לאחר שהלילה (שני) הושג הסכם בין נציגו, בין עו״ד ח״כ אוסמה סעדי, אחראי תיק האסירים ברשימה המשותפת, לבין מפקד פיקוד מרכז, אלוף רוני נומה. ההסכם נחתם בנוכחות חברי כנסת ערבים, מנהל הצלב האדום ואחרים. עדנאן נעצר בשנה שעברה בפעם העשירית, ובעבר כבר שוחרר מהכלא בעקבות שביתת רעב.



בימים האחרונים היה עדנאן מאושפז בבית החולים אסף הרופא לאחר שחלה הדרדרות במצבו. לאחר חתימת ההסכם הוא הואכל בבית החולים "אסף הרופא" על ידי אשתו ואמו. בהצהרה ראשונה שלו אמר: ״אני גאה בבני העם שלי שעמדו לצידי, ושולח את ברכותיי אליהם״. 



גורמים שביקרו הלילה את עדנאן מסרו, כי מצבו הרפואי טוב ואין חשש לחייו. הם הוסיפו כי השמועות שרצו במהלך אמש והלילה, לפיהן הוא מת, אינן נכונות.



ארגון הגי'האד האיסלאמי הזהיר בסוף השבוע את ישראל כי אם עדנאן ימות בגלל שביתת הרעב, הוא יראה עצמו פטור מהפסקת האש בין ישראל לפלסטינים.



הבוקר ב-11:00 תהיה מסיבת עיתונאים של מועדון האסיר הפלסטיני בה יוצג ההסכם. עיסא קראקע, אחראי תיק האסירים ברשות, אמר כי ״המאבק נגד המאסר המינהלי יימשך עד שאחרון האסירים הפלסטינים ייצאו מבצי הכלא בישראל״.