סיעת ישראל ביתנו תומכת במתווה הגז עליו סיכמה הממשלה עם חברות הגז, כך אמר היום (שני) יו"ר המפלגה, ח"כ אביגדור ליברמן. לדבריו, לישראל ביתנו תמיד היתה עמדה עקרונית בנושא הזה."עוד בכנסת ה-18, כשעוזי לנדאו היה שר האנרגיה והתשתיות והנושא הגיע להצבעה בממשלה (דוח ששינסקי), היינו המפלגה היחידה שכל שריה התנגדו להצעה. אין דבר יותר חשוב כרגע למדינת ישראל, גם בהיבט הכלכלי-בטחוני מפיתוח משק הגז. אני תומך במתווה הזה בכל ליבי. שוחחתי עם כל הנוגעים בדבר".



ליברמן התייחס גם להצעת הממשלה שאמורה לעלות היום להצבעה להעביר את סמכויות שר הכלכלה למליאת הממשלה: "אנחנו לא הבייביסיטר של הקואליציה, לא ניתן להם סולם אלקטורלי. לש"ס לא נוח? שיסתדרו בתוך הקואליציה. מי שלא יכול להביא את השרים, שיסיק מסקנות ויתפטר. היום, כשמדובר על העברת סמכויות, נתנגד. כשיביאו את המתווה עצמו, אנחנו נתמוך. אני אומר לממשלה, המתווה הוא טוב. ככל שינסו להחזיק את זה הרחק מהעין הציבורית, כך יהיו יותר שאלות. שימו על השולחן את ההסכם וננהל ויכוח ענייני. אני חוזר ואומר - אני בעדו".



ליברמן הוסיף: "ברמה המעשית, מה שהממשלה עושה לגבי ההצבעה היום זאת בריחה מאחריות. שר אחד מחפש דרך מילוט דרך ניגוד עניינים, פתאום כולם בקואליציה מחפשים ניגוד עניינים, למרות שהיועץ המשפטי של הכנסת הבהיר גם בכתב, כי בהצבעות בכנסת אין דבר כזה. כל אחד עושה זאת מסיבות אלקטורליות. מצפים שאנחנו נבנה להם את הסולם הזה. עד כאן". 



ליברמן המשיך לתקוף את ראש הממשלה: "יש לו את כל הכלים לדרוש משר הכלכלה שלו לעמוד בסמכויות שיש לו. כל פעם הממשלה הזאת משנה חוקים. היא פטרה את החוק הישן של ביטול הגבלת השרים. אי אפשר לנהל ככה מדינה. יוצרים פה דרמה בכנסת כולה. אם הוא לא יודע לדרוש מדרעי, שידרוש משאר השרים לבוא ולהצביע".



"גלאון ויחימוביץ' עומדות בראש קבוצת שמאל קיצונית"


ליברמן תקף גם את סיעות השמאל: "בשיח שלנו נהייתה השתלטות עוינת של קבוצה קיצונית מהשמאל, בראשות שלי יחימוביץ' וזהבה גלאון. זהו שמאל רדיקלי, זה שילוב של בולשביזם ופופוליזם. אנחנו דוחים את הגישה הזאת. אני אומר - זה לא במקרה שיש חפיפה מוחלטת בין כל אותם גורמים בשמאל הרדיקלי, כל אותם פעילים של שוברים שתיקה, יש דין, יש דיין, יש גבול, יש בטיח, שמקורות המימון הם אותם אנשים. יש הרבה מה לעשות בנושא. כל אלו שתמיד נגד עמדת ישראל, הם תמיד עם עמדת הפלסטינים וכעת הם נגד הגז, לכן אני, כפי שאמרתי, ברמה העניינית, עמדתי ברורה".



ליברמן האשים את ראשת מרצ, ח"כ זהבה גלאון בקבלת כספים שלא כדין: "זהבה גלאון קיבלה כסף על אירועים שלא התקיימו, כנסים שלא קרו. קיבלה עליהם כסף. השמאל מקבל שוחד מהעולם בדרך ישירה ועקיפה, פעם אחת כדאי לבדוק את כל הארגונים - מאיפה הם מקבלים מימון. גם חמאס מקבל מימון וגם אירגוני השמאל".



"לא משנה מה אעשה, יחימוביץ', גלאון ודה מרקר יעבירו עליי ביקורת. העמדה שלנו העקרונית, בלי קשר למה יגידו ומה יכתבו", הוסיף שר החוץ לשעבר. 



מוקדם יותר אמר נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "ישנה מדינה לא רחוקה מאיתנו שנמצאת במצב כלכלי לא פשוט, אבל אם הייתי נוקט במדיניות פופוליסטית, היינו בדיוק במצבה של יוון. מתווה הגז הוא אחראי וטוב, שובר את המונופול, יזרים מאות מיליארדים של שקלים, לחינוך, לרווחה ולחברה הישראלית. זה הזמן לגלות מנהיגות אמיתית ואחראית, צריך לאמץ את המתווה כפי שהוא".



ההצבעה והדיון צפויים להתקיים היום בשעה 18:00 במידה והקואליציה תחליט ללכת בסופו של דבר על המתווה.