שר הכלכלה אריה דרעי התייחס היום (חמישי) למתווה הגז ואמר: "המתווה יכול להיות טיוטה לדיון, אני לא רואה אותו סוף פסוק. יש שינויים שצריך לעשות בו".

לדבריו בין הנושאים שדורשים שינוי ציין השר דרעי כי "הפיקוח, ההשגחה, היציבות של המחירים, גובה המחירים ועוד דברים אחרים". מה שיכול לעשות את זה הכי טוב זו החשיפה לאור השמש", הוסיף דרעי.

בסיור בדרום הארץ הצביע שר הכלכלה על טיבו של מתווה הגז: "אף אחד לא אומר שהמתווה הוא טוב, גם אלה שמגנים על המתווה אומרים שהוא הרע במיעוטו בנתונים הקיימים. אל תשכחו שאת הגז בלוויתן גילו ב-2009, שש שנים לצערי הרב הלכו לאיבוד, אנחנו באים להציל את מה שאפשר להציל".

דרעי הדגיש את הצורך בשקיפות ואמר: "הנושא של הגז הוא נושא מורכב מאוד, אני חשבתי ואני חושב גם היום שזה נושא שהציבור חייב להיות חשוף אליו, הממשלה חייבת להיות חשופה אליו והכנסת חייבת להיות חשופה אליו. זה לא נושא שגומרים בקבינט. זה לא נושא ששר אחד, גם אם יהיה גדול כמוני, בעל מידות, ייקח אותו על כתפיו".

"אני לא בורח מאחריות"
"כולם צריכים לשאת בנטל הזה, אני גם חלק מהדבר, אני לא בורח מאחריות. חברות הגז צריכות להיות חשופות מול כל גופי הממשל ולשמוע את ההערות שלהם", הוסיף דרעי. 
כזכור, מבקר המדינה יוסף שפירא הגיש אתמול את טיוטת דוח הביקורת בנושא הגז הטבעי, עליו דווח לראשונה ב"מעריב אונליין",  לפני המבוקרים השונים, ובאופן תקדימי ביקש שישיבו תוך שבוע בלבד. 

גורמים במשרד המבקר מסרו כי בכוונתם לסיים את הדוח עוד קודם לתקופת הדיווח, דהיינו עוד שלושה  שבועות. בין המבוקרים שקיבלו את טיוטת הדוח: השר סילבן שלום,  השר יובל שטייניץ, עוזי לנדאו, המועצה הלאומית לכלכלה, משרד רה"מ, הרשות להגבלים עסקיים, משרד האנרגיה ואגף התקציבים באוצר. המבקר ציין כי "בכוונתי לפעול שהדוח יתפרסם ככל שהדברים תלויים בנו בהקדם האפשרי".

שלשום פנה בצעד דרמטי מבקר המדינה  אל שר התשתיות הלאומיות, חה"כ ד"ר יובל שטייניץ (ליכוד) וביקש כי החלטת הממשלה על מתווה הגז תתפרסם רק לאחר פרסום הדוח שלו על הנושא.