"למרות שלא הגענו לעזה, לא נכנענו והמשימה הצליחה. השגנו את המטרה להראות לעולם כולו שישראל אינה מכבדת את החוק הבינלאומי. תודיע לי מתי יהיה המשט הבא ואני אהיה הראשון להשתתף בו", כך אמר היום (חמישי) ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) בראיון לאתר האינטרנט השבדי שעוסק במשט לעזה.



ח"כ גאטס, שהיה על סיפון ה"מריאן" שנתפסה על ידי חיל הים והובלה לנמל אשדוד, הסביר בראיון שהספינה השבדית הוקפה על ידי 13 כלי שיט של חיל הים הישראלי ולמעשה "נחטפה": "לאחת הספינות הישראליות היה מסוק על הסיפון", סיפר גטאס.



גטאס סיפר על האירוע מול חיל הים ואמר: "חיל הים הישראלי הורה לספינה להסתובב ולשוב למקום שממנו יצאה. אמרנו לישראלים שעזה היא היעד שלנו ולא נשנה אותו". 



בשלב זה, סיפר ח"כ גטאס, הוא החל במשא ומתן עם הכוחות הישראלים, דיאלוג שערך שעה, במטרה למנוע עימות או אלימות כלשהי: "אמרנו להם שהם חוטפים את הספינה שלנו, שהיא ספינה שבדית ושבהתקפה עליה הם תוקפים בעצם את שבדיה”. הוא הוסיף: "אמרנו להם שהמעשה שלהם הוא בלתי חוקי משום שהם תוקפים באופן אלים ספינה שבדית במים הבינלאומיים”.



לאחר מכן, המשיך ח”כ גטאס ותאר, הכוחות הישראלים טפסו לסיפון הספינה והשתלטו עליה: "הם החלו להעליב אותנו בקולניות, כשהם דוחפים כמה מאתנו ותוקפים כמה פעילים שבדים. הם אפילו השתמשו בשוקר חשמלי נגד צ'רלי אנדרסון, איש צוות שבדי”.



ח"כ גטאס, שהיה הח"כ הישראלי היחיד על הסיפון, המשיך ותיאר: "בשלב זה הם החלו לחקור אותנו. נשיא תוניס לשעבר מונסף מרזוקי סרב לענות להם ואמר: כי מה שהם עושים הוא בלתי חוקי וכי מכיוון שאנו היינו במים בינלאומיים, החוק הבינלאומי מגן עלינו. 



עוד סיפר ח"כ גטאס, כי קפטן הספינה השבדית כיבה את המנועים מיד עם ההשתלטות הישראלית: "וזה לקח להם שעות להתניע אותה מחדש כדי להפליג לנמל אשדוד. הגענו לנמל לפני השקיעה, אבל כוחות צה”ל המשיכו לשוט עד לרדת החשיכה ורק אז נכנסו לנמל כדי שהתקשורת לא תראה כיצד הם חטפו את הספינה”.



לשאלת האתר השבדי האם הוא מתחרט על חלקו במשט ענה: "אני לא מתחרט. אם תהיה לי אפשרות אחזור על כך בשנית. אנחנו זקוקים ליוזמות כאלה, אנחנו זקוקים לעוד משטי חרות. בזכות משט החרות הצלחנו לעלות את המודעות הבינלאומית למצור על עזה ולמקד תשומת לב בינלאומית לפשעים הישראלים”.