לשכת ראש הממשלה מנעה מסגן השר איוב קרא מלבקר בטורקיה ולהיפגש שם עם בכירים בממשל, כך הוא טען היום (חמישי), ואמר כי "מדובר בחציית קו אדום".

קרא היה אמור להיפגש עם בכירים בממשל הטורקי, ביניהם שר החוץ, סגנו של ארדואן, המופתי של טורקיה והצמרת הפוליטית במדינה. לדבריו של סגן השר, הביקור הזה נמנע ממנו ברגע האחרון בתואנות שונות של לשכת ראש הממשלה. 

מקורביו של קרא טוענים כי מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד והיועץ לביטחון לאומי יוסי כהן הם אלה שלחצו וטרפדו את נסיעתו. 

במשרד החוץ אישרו ל"מעריב-אונליין" כי הם נתנו חוות דעת באשר לאיש הקשר שאירגן את נסיעתו של קרא ואת פגישותיו. לפי חוות הדעת, מדובר בעדנאן הוכתר, אדם הידוע כעויין לישראל, אנטישמי ומכחיש שואה שמפרסם ספרים עם דעות קשות נגד היהודים.

גורמים מדיניים אמרו כי הובהר לסגן השר שלא ראוי להגיע לביקור בהזמנת אותו גורם, וכי המעשה לא יתרום לקידום היחסים בין המדינות. הם הדגישו כי למרות שאין איסור גורף למנוע את הנסיעה שמתווכת על ידי עדנאן הוכתר, היא איננה ראויה. 

קרא אמר בתגובה כי מטרתה של נסיעתו לטורקיה הייתה לקיים מפגשים עם צמרת השלטון הטורקי ולחזק את הקשר בין ישראל למעצמה האזורית, וזאת כדי  לאחד כוחות נגד ארגון דאעש וארגוני הטרור הפועלים באזורנו.

"לאור ביטול הנסיעה התקשר סגן שר החוץ התורכי מר נאסי קורו והביע צער על עוגמת הנפש שנגרמה עקב אי הגעתי", הוא הוסיף ואמר כי יטפל בחומרה במקרה וכי "ההתערבות של גורמים בעלי אינטרסים אישים הינה חציית קווים אדומים מבחינתו ולא נעבור על כך לסדר היום".