חברי הכנסת מהימין גיבו היום (שישי) את מח"ט בנימין, אל"מ ישראל שומר, אשר ירה למוות במיידה אבנים פלסטיני בן 17, מוחמד אל כסבה, כשהיה בדרכו לכיוון מעבר קלנדיה. שר החינוך, נפתלי בנט, גיבה את האת המפקד וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "הקם להורגך, השכם להורגו". 
"אני מגבה באופן מוחלט את מפקד חטיבת בנימין שפעל מול מחבל על מנת להגן על חיי חייליו וחייו שלו", הוסיף בנט.
 
 

הקם להורגך, השכם להורגו. **אני מגבה באופן מוחלט את מפקד חטיבת בנימין שפעל מול מחבל על מנת להגן על חיי חייליו וחייו שלו.**כך מצופה ממפקד בצה״ל לפעול. **עם ישראל מאחוריך.

Posted by ‎נפתלי בנט‎ on Friday, 3 July 2015

שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, דני דנון, הביע את שביעות רצונות מהתנהלותו של המח"ט בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "אני מגבה את מח"ט בנימין, אל"מ ישראל שומר, אשר פעל בנחרצות ובאופן המתבקש כשהגן על עצמו ועל חייליו מול מחבל הבא להרגם. מול טרור ואלימות מגיבים בנחישות".

ח"כ מוטי יוגב הביע גם הוא את תמיכתו במח"ט בנימין ואמר:  "עם ישראל הוא עם רודף חיים לעצמו ולשכניו, המוסר האנושי והמוסר היהודי מחייבים לקיים את מאמר חז"ל: 'הבא להורגך השכם להורגו'".
"אני מחזק את ידיו של מח"ט בנימין שמצא עצמו בסכנת חיים ונאלץ לפגוע ולהרוג את תוקפיו. מדיניות זו, של תגובה בלתי מתפשרת לאירוע טרור, צריכה לקבל את גיבוי המערכת המדינית-בטחונית-משפטית, וכמובן את גיבוי מפקדיו הצבאיים. גיבוי זה חייב להינתן לכל תושב יהודי הנוסע בדרכי יו"ש וחשוף לאירועי טרור. רק באופן מוסרי וצודק זה, נשיב את ההרתעה ונחזק את בטחוננו ביו"ש, בתל אביב ובירושלים", הוסיף יוגב. 

סגן שר הביטחון, אלי בן דאהן, התייחס לאירוע והוסיף: "‏מח"ט בנימין הוא מטובי המפקדים ששירתו ביו"ש, מקצועי ומכיר היטב את הגזרה. אני סמוך ובטוח שהוא פועל בהתאם לכללים ולהוראות צה"ל שהוא מנחיל לחייליו". 

"המח"ט פעל כשורה" 
ח"כ ניסן סלומינסקי התייחס לאירוע הבוקר ואמר: "שיהיה ברור אבנים הן כלי נשק לכל דבר והוכח בעבר שהן הורגות. אני סמוך ובטוח כי המח"ט פעל כשורה ושכל זורקי האבנים למיניהם יבינו שיותר לא זורקים אבנים".
מדובר צה"ל נמסר כי "כוח צה"ל, אשר נסע בא-רם, דרומית לרמאללה, הותקף על-ידי מספר פלסטינים אשר השליכו לעבר רכבו אבנים וסלעים מטווח קצר". כתוצאה מהשלכת האבנים נופצה השמשה ונזק נגרם לרכב אך לא היו נפגעים בקרב כוח צה"ל. עוד נמסר מדובר צה"ל כי "מפקד הכוח, שחש בסכנת חיים ממשית, פרק מרכבו וביצע נוהל מעצר חשוד. הפלסטיני נפצע ופונה לבי"ח ברמאללה לקבלת טיפול רפואי". מאוחר יותר מת הפצוע מפצעיו. 
גורם בצה"ל מסר כי "היה שם מארב מתוכנן. המח"ט הגיב בדיוק כפי שמצופה ממנו לאירוע שיש בו סכנת חיים". בתוך כך כוחות גדולים הוקפצו לשטח ובצה"ל מעריכים כי האירוע יגרור אחריו הפרות סדר ולכן הכוננות הועלתה. הערכת מצב מתקיימת לקראת תפילות יום השישי בהר הבית וישנו צפי להפרות סדר.