ח"כ איתן כבל, יו"ר ועדת הכלכלה, התייחס היום (שישי) להסדר הגז וקבע כי "ישראל צריכה מתווה גז חדש".



בדברים שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, נכתב כי "לחברות הגז יש רצונות, אבל גם לאזרחי ישראל יש רצון לדאוג לעתיד ילדיהם, נכדיהם ונינהם, ועל ידי כך לדאוג לעתידה של מדינת ישראל - בשל אלה אנחנו חייבים לחולל מתווה חדש שתמציתו: זה נהנה וזה לא חסר".



ח"כ כבל נפגש היום עם שר הכלכלה, אריה דרעי. על פגישתם הוא אמר: "מגיעות לו כל המחמאות על מנהיגותו החברתית. סיכמנו שחייבים להוביל מתווה גז חדש, ולשם כך ניפגש בעזרת השם לשיחה מעמיקה ביום שני הקרוב בכנסת".



כמו כן, התייחס כבל לוועדת הכלכלה ואמר כי "החל מהשבוע הבא אתחיל דיון פומבי ליצירת מתווה לאומי חדש ולהסדר מתוקן והוגן בין אזרחי ישראל לחברות הגז. לקידום מהלך חשוב זה זימנתי לפגישה בשבוע הבא את יצחק תשובה, שאפגש עמו יחד עם הצוות שלי - וכמובן שבסיום  הפגישה אפרסם עדכון מלא לציבור. אפגוש גם את מנכ״ל נובל אנרג׳י ואזמן את המנכ"לים והבעלים האחרים של חברות הגז".



יו"ר ועדת הכלכלה אמר כי השימוע הציבורי שיקיים יהיה רחב ושקוף, והוסיף: "כל מי שיוכל לתרום יחד עם השר דרעי לניסוח המתווה הלאומי החדש לגז יבורך. את המתווה הלאומי החדש נביא יחד לאישור הכנסת".



בסוף דבריו הוא ביקש להדגיש: "אינני מבקש להפריז, אבל על כתפיו של השר אריה מכלוף דרעי מונח לא רק עתידם של האזרחים השקופים, אלא עתידה של מדינת ישראל".