יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן התארח היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בבאר שבע והתייחס למספר סוגיות שעמודות על סדר היום.



על שאלת הצטרפות מפלגתו לממשלה, אמר ליברמן: "כמה זמן ממשלת ישראל תשרוד? ברור שממשלת נתניהו במתכונת הנוכחית לא תסיים את שנת 2015. אי אפשר להעביר תקציב כשאתה תלוי בכל חבר כנסת שיבוא עם כל מיני דרישות, לפעמים מוזרות, לפעמים מוצדקות". לדבריו, את מה שהיה בנושא הגז, נראה בצורה דרמטית יותר בתקציב, לכן יהיו בו שינויים.



עוד אמר שר החוץ לשעבר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו לא רוצה אותי בממשלה, הוא רוצה את הקולות שלי ומדובר בהבדל מהותי. אנחנו מפלגה עניינית בלי דעות קדומות, מצביעים לגופו של ענין, עזרנו להם להעביר השבוע הארכת ניסוי למאגר ביומטרי, וכך הלאה. בסופו של דבר ראינו את טובת האזרח והמדינה".


ליברמן התייחס גם למחאת אנשי התרבות נגד השרה מירי רגב ואמר כי הממשלה לא צריכה להיות מעורבת בתכנים, אך הבעיה היא שמעבירים מיליונים על הצגת הסתה, שמפארת ומשבחת מחבל והופכת אותו ללוחם חופש וחייל צה"ל לכובש. "עם כל הכבוד לחופש הביטוי אלפי משפחות בישראל נפגעות מחופש הביטוי. כשאחיינית של החייל הנרצח רוצה להביע דעה כל אבירי חופש הביטוי מורידים אותה מהבמה זה בלתי נסבל ולא יכול להיות שנממן את זה", הוסיף.


הוא קרה לראש עיריית חיפה יונה יהב ללכת הביתה בעקבות מימון תיאטרון אל-מידאן. "מדובר בכספי תושבים שנפגעו מפעולות טרור של חמאס וחיזבאללה. לא יכול להיות שהוא מסבסד מישהו שתומך בטרור".



את ירי הטילים על ידי דאעש מסיני לעבר ישראל, מייחס ליברמן ל"פגיעה החמורה" בהרתעה, שהיא התוצאה העיקרית של מבצע צוק איתן. "אף אחד לא סופר אותנו - לא בווינה על הגרעין האיראני ולא בסיני ולא ברצועה", אמר.



הוא תקף את ראש הממשלה נתניהו ואמר: "אנחנו רואים בכל התחומים שאין בעל בית ואין אסטרטגיה. יש מאבק על הישרדות פחות מחודשיים שהממשלה קיימת, לא הצליחו לגבש שום אסטרטגיה. אנחנו רק מגיבים ולא יוזמים".



לדבריו, בכל הנוגע למאבק בדאעש בסיני, אסור לישראל לפעול בחצי האי. "צריך להגיע לשיתוף פעולה הדוק עם מצרים. זו תהיה טעות שאנחנו באופן עצמאי נפעל בסיני. צריך קודם לגמור את עזה.



על המאבק מול חמאס אמר ליברמן כי הסבב הבא האו רק שאלה של זמן. "אנחנו תלויים בהם במקום שהם יהיו תלויים בנו. המדינה קיבלה הסכם שבשתיקה שחמאס משקם תשתיות טרור- אנחנו לא מפריעים להם לחזור למנהרות ולייצר טילים סביב השעון. כל שבוע יש ניסוי טילם לכיוון הים והצטיידות בטכנולוגיות. הפלסטינים מקימים ביצורים במדי חמאס מול יישובי עוטף עזה ואנחנו מאפשרים כל זה בלי להפריע להם. כי זה נותן כביכול שקט. זה דבר בלתי נסבל, אנחנו כל הזמן ידועים כמטיפי מוסר לעולם להילחם נגד טרור ופה אנחנו משלימים עם הטרור".



ליברמן חזר על תמיכתו במתווה הגז ואמר: "בפארסה הזו לא ניקח חלק. מדובר על 56 סנט מכל דולר שיכנסו לקופת המדינה, לכן אני חושב שזה יתרון". 



מהליכוד נמסר בתגובה כי "העובדות מוכיחות בדיוק את ההפך. אלמלא הקו התקיף שמוביל ראש הממשלה מול איראן, היא כבר הייתה עלולה להתחמש בנשק גרעיני מזמן, אלמלא החלטתו לבנות את גדר הביטחון מול גבול מצרים ובגולן, הטרור של דעא"ש ואחרים כבר היה עלול לחדור למדינת ישראל, ובזכות הניהול האחראי והתקיף שבו הוביל את מבצע צוק איתן, השנה האחרונה מול עזה הייתה השקטה ביותר מזה עשור: כ-10 רקטות מאז צוק איתן לעומת 140 רקטות בשנה הראשונה אחרי עופרת יצוקה".