הזמרת אחינועם ניני, הידועה בשמה הבינלאומי כנועה, הופיעה בליל שבת בותיקאן, בפני האפיפיור פרנסיסקוס, מול קהל של רבבות, וכתבה אחר כך בפייסבוק:”פרנסיסקוס קיבל אותי באהבה, בארץ הודרתי בצפת בשל דעותיי. כמה גדול ומטורף הפרדוקס הזה".



לאחרונה הביעו מאות תושבי צפת מחאה על כוונת ראש עיירת צפת, אילן שוחט, להזמין את ניני להופיע בפסטיבל הכלייזמרים שייפתח במחצית השנייה של חודש אוגוסט.



בעקבות ההזמנה העלה שוחט לדף הפייסבוק שלו פוסט ובו כתב: "פסטיבל הכליזמרים בהכנה ואשמח להמלצה שלכם על שלושה אמנים מתוך הרשימה הבאה: קובי אפללו, עידן עמדי, צמד רעים, ישי ריבו, אחינועם ניני, הברירה הטבעית, מירי מסיקה ודודו טסה. מודה לכם על שיתוף הפעולה".



בתגובה כתבו מאות מתושבי העיר תגובות נזעמות בדף הפייסבוק בו קראו לשוחט שלא להזמין את הזמרת ניני בשל התבטאויות שהשמיע בהם כינתה את חיילי צה"ל "צבא כיבוש" והביע חרדה לשלומם של חפים מפשע "גם בעזה". לפני כשנה סירבה לקבל את פרס אקו"ם לצדו של הזמר אריאל זילבר, המזוהה עם הימין.



על ההופעה בותיקן כתבה ניני: "ההופעה היתה מרגשת, קיבלנו תשואות אין סוף, בזכות השתתפותנו דגל ישראל התנוסס מעל הכיכר העמוסה ורבבות אדם התרגשו איתנו כשדיברנו ושרנו שלום”.


 

אמש הופענו בותיקאן, בפני האפיפיור פרנסיסקוס. ההופעה היתה מרגשת, קיבלנו תשואות אין סוף, בזכות השתתפותנו דגל ישראל התנוסס ...

Posted by Noa (Achinoam Nini) on Saturday, July 4, 2015

"פרנסיסקוס קיבל אותי באהבה, חיבק והתרגש כשהגשתי לו ספר של דויד גרוסמן בתרגום לספרדית. באותו הזמן, בארץ הקודש, הודרתי מהופעה בצפת בשל דעותיי. כמה גדול ומטורף הפרדוקס הזה”.



בהמשך הוסיפה: "אני רוצה לומר שני דברים בנושא הזה. ראשית, בהתייחס לטענות שהתבטאתי נגד חיילי צה"ל. שקר וכזב הוא זה, הסתה לשנאה. בחיים לא אמרתי מילה ולא חצי מילה נגד חיילינו. הרי הם מבצעים את פקודות מנהיגינו, מה להם ולכל זה מלבד הקרבה עצמית ?? הם הקורבנות הראשונים של מחדלי מנהיגינו. הביקורת שלי, החריפה לעתים קרובות, היא על מנהיגינו, שאינם, לדעתי, עושים מספיק בשביל למנוע התנגשות אלימה בכך שאינם מקדמים תהליך שלום רציני, ומיידי”.



לדבריה' "במקום תהליך שלום אנו מקבלים הפחדה, הסחת דעת ומידע מוטה ומוטעה כדי נאמין שאין פרטנר בצד השני, מה שכבר הוכח כלא נכון פעם אחר פעם. כשצריך להילחם, נלחמים, וחיילינו מגינים עלינו בגבורה! השאלה היא, מתי צריך להילחם ומה עושים כדי למנוע צורך זה?? שאלות אלה חייבות להישאל השכם וערב, לפני אחרי וגם בזמן מלחמה”.



היא קראה לעיריית צפת ולראש העיר שוחט ליזום מפגש עם כל תושב המעוניין בדו שיח מכבד ומכובד "כדי שנוכל להבהיר עמדות ולהחליף דעות. אני זמינה לזה. התרימו את הכפפה?”