ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) למצב הכלכלי ביוון, ואמר כי "יש הרבה השלכות לסיפור היווני על כלכלת ישראל", תוך שהוא מגן על מתווה הגז בישראל.



נתניהו, שאמר את דבריו במהלך ישיבת ממשלה, אמר כי "בישראל נקטנו מדיניות נכונה, קשה מאוד ואנטי-פופוליסטית, וכתוצאה מכך הגענו לאן שהגענו".



ראש הממשלה שיבח במהלך הישיבה את המדיניות הכלכלית של ישראל, ואמר כי "בשנת 2003, התוצר לנפש ביוון היה יותר גבוה מאשר בישראל. אנחנו נקטנו שורה של רפורמות לשליטה על ההוצאות ורפורמות לפתיחת השווקים לתחרות - וכתוצאה מהן התל"ג, התוצר שלנו לנפש, עלה בחמישים אחוז, ולצערי התוצר של יוון נשאר זהה, במקום שהוא היה. אנחנו גדלנו ב-50% והם לא גדלו".



בנוגע למתווה הגז אמר נתניהו: "אנחנו לא נכנע לפופוליזם. אנחנו צריכים להוציא את הגז הזה, אנחנו צריכים למצוא את האיזון הנכון בין הצרכים של המשק הישראלי והצרכים להבטיח השקעה נוספת וגם תחרות שבאה בגינה. אני חושב שיש הרבה דיס-אינפורמציה בנושא, ביקשתי משר האנרגיה להציג את הנתונים לגבי מחירי הגז בישראל לעומת מדינות ה-OECD. נפעל לפי מה שמחויב כדי להמשיך להזניק את כלכלת ישראל, להבטיח אספקת גז רצופה לכלכלה הישראלית. שום אינטרס אחר לא ישפיע עלינו".



כמו כן התייחס נתניהו באופן ישיר למצב ביוון ואמר כי "העניין היווני הוא קודם כל עניינה של יוון, ויש לנו תקוות שהמדינה הזאת תמצא דרכים לחלץ את עצמה מהמשבר הכרוני הזה. אנחנו מאחלים להם רק טוב".