עמית סגל, כתב החדשות של ערוץ 2 צייץ היום (ראשון) בעמוד הטוויטר שלו דברים שעוררו את זעמו של יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד. 
"הטרגדיה של הויכוח על יהדותה של המדינה הוא שלחרדים זה תמיד היה הנושא מס׳ 1, לדתיים לאומיים רק מס׳ 2 או 3, ואת הליכוד והעבודה זה פשוט לא מענין", צייץ סגל.
תוך זמן קצר מיהר לפיד להגיב לדברים וכתב: "עמית, הנושא בנפשה של יש עתיד, אבל בכל פעם שאנחנו מנסים לנהל דיון בנושא מישהו צועק את השקר הנורא שאנחנו 'שונאים חרדים'".

הדברים נאמרו על רקע הדרמה שעוררה החלטת הממשלה לבטל את רפורמת הגיור. כזכור במהלך ישיבת הממשלה שהתקיימה היום, בה בוטלה רפורמת הגיור, התרחשה דרמה בין נציגי הבית היהודי לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הכלכלה, אריה דרעי.

בעקבות התנגדותם של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד לביטול הרפורמה, אמר נתניהו כי הוא רוצה להוריד את ההצעה מסדר היום.



נתניהו אמר כי ההסכמים הקואליציוניים מחייבים את כולם, והסביר לשניים כי אם לא יצביעו - ההצעה תרד. דרעי, אשר התחייב בעבר לבוחריו לטפל בנושא, התנגד כמובן להורדתו מסדר היום.



בנט ושקד טענו כי הם הצהירו על התנגדותם עוד במעמד ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו לאחר הבחירות, ולשם כך נדרש לסוגיה זאב אלקין, שהיה אחראי על המו"מ הקואליציוני. אלקין אימת את דבריהם ואמר כי ההצבעה תעבור למרות התנהגדותם של נציגי הבית היהודי.



לאחר מכן, כאמור, הממשלה הסכימה על ביטול הרפורמה שיזם בעבר ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) ועל העברת בתי הדין הרבניים למפלגת ש"ס. לאחר הישיבה זומן אלקין לפגישה עם ראשי המפלגות, במטרה לפרט אודות ההסכמים שנחתמו.



הרפורמה שבוטלה נועדה להקל על מי שמבקשים להתקרב ליהדות באמצעות מתן סמכויות גם לרבני עיר לערוך את הליך הגיור. היא אושרה רק בנובמבר האחרון, אך כאמור בוטלה היום ע"י הממשלה.