יו"ר ש"ס, אריה דרעי התייחס היום (שני) במהלך ישיבת סיעת ש"ס לסערה בעקבות ביטול רפורמת הגיור, אשר גרמה לכעס גדול במערכת הפוליטית.

"אתמול היתה ישיבת ממשלה ואני רוצה להעמיד דברים על דיוקם. כולם שכחו לציין שמשרד הגיור עבר ממשרד הדתות למשרד ראש הממשלה. במקומותינו לא נוהגים לוותר על סמכויות. ההחלטה בנושא הגיור היא ככתבה וכלשונה, עם הנקודות והפסיקים. מתווה שעשה אותו השר לשעבר אביגדור ליברמן, ביחד עם הראשון לציון לשעבר הרב עמר ב-2009. זו היתה פשרה של ישראל ביתנו.

"אותו מתווה שלא היה מקובל עלינו, הסכמנו להתפשר וזה מה שאושר בממשלה. הנושא של העברת בתי דין. מה שעבר למשרד הדתות זה היסטורי, מה שנלקח ממנו ב-2003 על ידי טומי לפיד, שטען כי במשרד המשפטים בתי הדין יקבלו מעמד יותר טוב.

"לצערנו, במשך 13 שנה הוכח הפוך. בתי הדין הדרדרו וקרוב לשליש בהם לא מאוישים כי לא היתה כתובת ובמשרד המשפטים הם היו בן חריג. כל מה שעבר למשרד הדתות זה מנהלית. יו"ר הועדה למינוי דיינים זה השר שטייניץ. גם את זה שכחו להגיד. העברת בתי דין זה לא מינוי דיינים. צר לי שאנשים בתוך הקואליציה, משיקולים לא עניניים, הביעו קולות נגד למרות שזה נושא קואליציוני. מקווה שזה לא יקרה שוב.
 
"לגבי חוק הכשרות, אני בעד השגת חסמים והורדת יוקר המחיה. כל היום מנסה לסלק חסמים, אבל צריך לזכור אנו במדינה יהודית ורוב אזרחי המדינה רוצים כשרות טובה ואני צריך לאזן בין כל הגורמים. אעשה הכל במשרד הכלכלה כדי שתהיה תחרות ביבוא, אך אני לא מתבייש לומר שאדאג לספק את רצון רוב גדול של תושבי ישראל שרוצה כשרות וכשרות טובה. 


"לכל הקולות הזעקה שמכרו את המדינה לחרדים אני רוצה לומר - קחו את ההסכם הקואליציוני. יכולנו לקבל פי שניים אם היינו ממליצים לנשיא על ממשלה בראשות הרצוג. הייתם שומעים את השר לשעבר לפיד, ואני שמח שהוא לשעבר, והשרה לשעבר ציפי לבני, מצדיקים למה צריך לתת לחרדים. הצביעות הזאת חייבת להפסק. היא זועקת. לא חידשנו שום דבר. שנתיים הממשלה הזאת פגעה בציבור החרדי והחלש בצורה דרסטית ואת זה אנו מנסים לתקן. לא את הכל אנו מצליחים.

"הממשלה הזאת חזקה. רה"מ מנהל ביד רמה. אין מי שיכול להפיל אותה ומי שרוצה להצטרף שלא יצעק נגד. ברוכים הבאים. הגרעין הזה ימשיך להיות. נעביר את התקציב ואת כל ההתחיבויות. מי שרוצה להצטרף ברוך הבא".