ח"כ אורן חזן (ליכוד) קיבל היום (שלישי) משימה חדשה בכנסת - הוא יהיה אחראי על הובלת מאבק ציבורי למען השבת הרכוש היהודי שננטש בארצות ערב.

ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) קיים בכנסת דיון מיוחד בנושא השבת הזכויות והרכוש יהודי ממדינות ערב ובמהלך הדיון הודיע ח"כ זוהר כי בכוונתו לקדם את הנושא בתקופה הקרובה ביחד עם עמיתו לסיעת הליכוד ח"כ אורן חזן.
 
המאבק להשבת הרכוש היהודי שננטש במדינות ערב נמשך שנים ארוכות בכנסת אך עד כה לא נשא פרי ואת הדיון יזם חבר הנהלת פורום בושאייף בליכוד אבי נחמני.
ח"כ מיקי זוהר אמר בדיון כי "המאבק הוא מעבר לכספי, זה מאבק עקרוני. לא יעלה על הדעת שעקרונות המזוהים עם עדות המזרח בישראל נשמטים הצידה, אומרים עלינו 'לא נורא הם יסתדרו כבר..  אני חייב להזדהות עם חברי הקהילה האתיופית במדינה שחווים היום בערך מה שחוו עדות המזרח כשהגיעו ארצה, זה סוג של התעלמות, שמקבלים אותם כמובן מאליו. היום העדה המזרחית נטמעה חזק בחברה והצליחה להגיע לעמדות מפתח, אתה בוחן את ההנהגה אתה רואה שלעדות המזרח יש כבר ייצוג הולם וזה הולך ומתפתח אבל אל לנו לשכוח שזה התלווה במאבקים גדולים. גם הפעם המאבק אינו קל אבל אנחנו לא אנשים שנרתעים".

ח"כ אורן חזן פנה בדיון לנוכחים וליוזמי הדיון ואמר: "תעזרו לנו להיות הפרזנטורים של הנושא ונקדם אותו בכנסת בצורה הטובה ביותר. אני מכיר את המצוקה הזו של הרכוש שננטש מסיפורים שעוברים אצלנו במשפחה מדורי דורות ואני מקווה שסוף סוף אחרי כל כך הרבה שנים נצליח להוביל שינוי מהותי בנושא".

כמו כן, הגיש חזן הצעת חוק חדשה היום, שלישית במספר מאז נבחר לכנסת, הקובעת כי בימי הקיץ כל מאבטח יזכה לעמדת שמירה מקורה וממוזגת.
 
על פי ההצעה, מעסיקים או מזמיני שירות אבטחה יהיו חייבים לדאוג למקום ישיבה מקורה וממוזג עבור המאבטחים. כיום לא כל המאבטחים נהנים מתנאים מינימאליים כאלה. הצעת החוק מטילה את עלות העמדה המקורה והמיזוג על המעסיקים ולא על המדינה.
 
"חוק עבודה בישיבה, הינו אחד החוקים שנועדו להבטיח תנאי עבודה נאותים לעובדים. כיום, לא כל עובד נהנה ממקום עבודה מקורר או ממוזג למרות שאנו נמצאים בעידן מודרני המאפשר להתקין אמצעי קירור בקלות. לא יעלה על הדעת כי תחת תנאי מזג האוויר, לפעמים קיצוניים, מעסיק מתעלם מטובת העובד ויזלזל בבריאות העובד בכך שלא ידאג להעניק לו מקום עבודה מקורר או ממוזג. לשם כך, הצעת חוק זו באה לשנות את המצב הקיים ולהבטיח כי מעסיק יעניק לעובד מקום עבודה ממוזג או מקורר", נאמר בדברי ההסבר להצעת החוק. 
 
ח"כ חזן הוסיף כי "במציאות היומיומית ישנם מאבטחים כמעט בכל מקום, בקניונים, בבתי הספר, באתרי הבניה במקומות הבילוי ואחרים , על המעסיק מוטלת האחריות לדאוג למקום עבודה מאובטח על ידי מאבטח מוסמך על פי חוק, אך גם עליו לדאוג לתנאי העסקתו ובריאותו של המאבטח".