השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, השיב היום (רביעי) במליאת הכנסת על שאילתה של ח"כ קסניה סבטלובה מן המחנה הציוני, בנוגע להוצאת כספי-ציבור על מסיבת הפרידה למפכ"ל היוצר יוחנן דנינו.

ח"כ סבטלובה ביקשה לדעת מעל דוכן הכנסת מה היה התמחור של האירוע, אשר נערך, כאמור, מהקופה הציבורית, וגם לגבי ההחלטה התמוהה שלא להכניס את התקשורת אל האולם על מנת לכסות את האירוע.

בתגובה לכך, השיב השר ארדן ואמר: "ההחלטה על אופי האירוע התקבלה עוד לפני שאני נכנסתי לתפקיד. העלות הכוללת של האירוע הייתה כ-410 אלף שקלים. אני לא בטוח שהאירוע הזה לא פגע בתדמית של המשטרה ובאינטרסים שלה, ולכן אני מתכוון לבקש מהמפכ"ל החדש שיתמנה, לבחון את הנוהל לעריכת אירועים משטרתיים ולהביא בפני המלצות, כולל לגבי הסוגיה של פתיחות מול התקשורת והציבור".

השר ארדן עצמו הסכים לאורך הדיון כי דרך הטיפול של המשטרה עמדה בנהלים שהיא הכתיבה לקיום אירועים, אך גם טען כי אפשר היה לעשות את הדברים מעט אחרת: "אני חושב שראוי היה להגביל את הסכום, רק לא הייתי מציע לשים את כל הפוקוס דווקא במשטרת ישראל. יש מקומות שמקבלים הרבה פחות פוקוס והבזבוזים עליהם הם פי 100. ועדיין זה לא פותר את האחריות שלי כשר לבדוק איפה אפשר להתייעל ולחסוך.