מפלגת ישראל ביתנו פתחה בקמפיין תקשורתי שמטרתו להפעיל לחץ על הליכוד, כדי להעביר ביום ראשון בוועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת חוק ״עונש מוות למחבלים״. אם תעבור ההצעה בוועדת השרים, היא תובא לקריאה טרומית בכנסת בהמשך השבוע הבא. אם שרי הליכוד יתנגדו לה בוועדת השרים - היא תיפול, והסיכויים להעבירה בכנסת ישאפו לאפס.
 
יש לציין כי אחת הסיבות העיקריות לכך שישראל ביתנו אינה חברה בממשלת הימין של בנימין נתניהו היא התנגדות הליכוד להכללת החוק בקווי היסוד של הממשלה במהלך המו״מ הקואליציוני בין המפלגות, שלא עלה יפה.
 
רוב רגיל יספיק

ההצעה קובעת כי מי שהורשע ברצח על רקע טרור - דינו מוות. מטרת ההצעה היא שינוי המצב הקיים, שבו רק החלטה פה אחד של שופטים לצורך העניין, יכולה להטיל עונש מוות - למצב שבו רוב רגיל של שופטים יכול לגזור עונש כזה. בנוסף לכך מבקשת ההצעה לשנות את התנאי המשפטי הנוכחי, ולפיו בסמכותו של אלוף בצה"ל להמתיק את העונש.

כזכור, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הבטיח לאורך מערכת הבחירות האחרונה כי הצעת החוק הראשונה שתגיש מפלגתו תהיה התיקון הזה לחוק העונשין. אתמול כאמור יצאה מפלגתו בקמפיין רשת חדש, שקורא לשרי הממשלה לאשר את הצעת החוק. "חייבים לשנות את המציאות ולמגר את הטרור", אמר אתמול ח"כ שרון גל מישראל ביתנו.
 
לטענתו, "חוק עונש מוות למחבלים יחזק את ההרתעה הישראלית. מוסרי וערכי לחוקק את החוק הזה, למען שמירה על חיי אזרחינו. יש לזה תמיכה רחבה בעם - לכולם ברור שזה חוק שחייב לעבור״. כחלק מהקמפיין העלה ח״כ גל לעמוד הפייסבוק שלו תמונה מלשכתו בכנסת, שבה הוא מחזיק שלט ועליו נכתב "גם אני בעד עונש מוות למחבלים".
 
אתמול הודיע יו"ר הבית היהודי שר החינוך נפתלי בנט על תמיכתו בהצעת החוק. בהודעת הבית היהודי נאמר כי "ביום ראשון שרי הבית היהודי יתמכו בחוק עונש מוות למחבלים. את הטרור עוצרים במעשים ולא בדיבורים. מחבל רוצח, כמו למשל רוצח משפחת פוגל, צריך לדעת שהוא מסיים את חייו כשהוא גודע חיים. אני קורא גם לבוז'י הרצוג וגם ליאיר לפיד לתמוך בחוק, ולשדר שבנושאים אלה אין קואליציה ואין אופוזיציה".
 
גם השר דוד אזולאי (ש"ס), החבר בוועדת השרים לענייני חקיקה, הודיע אתמול לח"כ גל כי הוא מתכוון לתמוך בהצעה. "כרגע המפתח בידי הליכוד ואנו מנסים לגייס גם את תמיכתו, שכן אנחנו עדיין לא יודעים מה עמדת ראש הממשלה בנושא", אמרו בלשכתו של ח"כ גל.