לאחר שהיה ניסיון להשיג פשרה בנושא תקציב הממשלה לשנה הבאה, הוחלט הערב (שבת) לדחות את הדיון בממשלה שהיה אמור להתקיים מחר.



תקציב 2016 כולל התחייבויות הנאמדות בעשרה מיליארד שקלים, לכך יש להוסיף את השרים ואת סדרי העדיפויות שלהם. שר הכלכלה אריה דרעי, נתן השבוע תזכורת לשר האוצר משה כחלון, בעניין מע"מ אפס על מוצרי מזון וביקש שיקיים את התחייבותו לקידום הנושא, יישום המהלך יעלה כמיליארד שקלים.



בנוסף, שרים רבים מעוניינים בתוספות לתקציב שלהם: השר לביטחון פנים גלעד ארדן, מעוניין בתוספות לשוטרים, שר הרווחה חיים כץ, דורש שלושה מיליארד שקלים לרווחה ושר החינוך נפתלי בנט, מעוניין בפתרון ל"מחאת הסרדינים". אפילו שרת התרבות והספורט מירי רגב, התפייסה עם אנשי התיאטרון ומעוניינת בתוספת מאות מיליוני שקלים לתרבות ולספורט.



שר האוצר כחלון מגבש מהלך לקיצוץ חלק מההתחייבויות הקואליציוניות ולכך החרדים לא מוכנים לשמוע. כחלון וצוותו אף גיבשו סיסמה "תקציב חברתי ולא חרדי". בכירים בקואליציה אמרו ל"מעריב אונליין" כי "המהלך של כחלון לא מקובל. הוא היה מודע להסכמים הקואליציוניים ופשוט לא התנהל נכון ולכן מנסה להפיל הכל על החרדים. הוא ככל הנראה לא יודע לנהל תקציב". ב"יהדות התורה" אף אמרו כי אם לא יכובדו ההסכמים הקואליציוניים הממשלה תיפול.



בקואליציה מצביעים לעבר תכניותיו של כחלון להורדת מחירי הדיור שגם כרוכים בהוצאות רבות ואומרים כי רק תכנית "מחיר למשתכן", הכוללת הנחה ממוצעת לדירה של כ־200 אלף שקלים, תעלה באובדן הכנסות של מיליארדי שקלים. אבל מחירי הנדל"ן הם העניין המרכזי שלפיו יימדד כחלון, ולכן הוא פועל בנושא ללא ליאות. בנוסף לכך, הוא תומך ביישום המלצות ועדת המלחמה בעוני של אלי אלאלוף, שמשמעותו הוצאה של 1.1 מיליארד שקלים נוספים.



ובתוך כך, השר ארדן אמר בתכנית "פגוש את העיתונות" כי לא יצביע עבור התקציב אם לא ייקבל תוספת של מאות מליוני שקלים לתקציב המשרד לביטחון הפנים.