חברי הכנסת של הרשימה המשותפת בראשות ח"כ איימן עודה פנו הערב (שבת) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה שלא להמשיך ולקדם את "חוק פראוור", להסדר הבעלות על קרקעות הבדואים בדרום, לאחר שהוקפא בכנסת היוצאת. 
מכתבם של חברי הרשימה המשותפת נשלח לאחר ששר החקלאות, אורי אריאל, הודיע השבוע כי הוא מתכוון להביא את "חוק פראוור" לאישור מחדש לכנסת ולהחיל עליו את דין הרציפות, כלומר להמשיך בתהליך החקיקה מהמקום שבו הוא נפסק.
במכתבם כתבו חברי הרשימה המשותפת כי "חוק הידוע לשמצה הנ״ל הובא לכנסת התשע עשרה וחולל סערה גדולה ולאחר דיונים רבים בועדת הפנים, החוק נמשך והוקפא. כידוע לך החוק הנ״ל עורר התנגדות רבה בקרב החברה הערבית והביא לגל של הפגנות מהצפון ועד הנגב".

לדבריהם "החוק הזה שמטרתו כביכול, הסדרת בעלות על הקרקעות בנגב יביא להפקעת יותר מחצי מליון דונם מאדמות הערבים בדרום ולעקירת יותר מארבעים יישובים ערבים המוגדרים 'הכפרים הבלתי מוכרים', ייחשב על ידינו כהכרזת מלחמה על החברה הערבית ויביא להתנגדות עממית ללא תקדים".
"לידיעתך", כתבו חברי הכנסת לראש הממשלה, "האזרחים הערבים בנגב הכינו והגישו תכנון אלטרנטיבי העשוי הכולל את דרישותיהם ואשר מתאים לתכנון המחוזי והארצי אבל מוסדות המדינה מתעלמים ממנו. הגיע הזמן שהמדינה תשנה את גישתה העויינת המתייחסת אל אזרחיה הערבים בכלל ובנגב בפרט כאל פולשים ואויבים ותנקוט מדיניות השונה". 

"המשך למדיניות הגזענית של הממשלה"
עוד ציינו במכתבם כי "שר החקלאות אריאל הבטיח עם כניסתו לתפקיד כי יפתח בהידברות עם האזרחים הערבים הבדואים טרם אישור החוק. הבאת הצעת החוק והחלת דין הרציפות ללא כל הידברות עם התושבים מהווה מחטף והצהרת כוונות מצד הממשלה ואנו רואים זאת בחומרה כהמשך למדיניות הגזענית של הממשלה".
"ממשלת ישראל חייבת לחזור לאזרחים הערבים הבדואים ולפתוח בהידברות לצורך הגעה להסכמות ולא לכפות תכניות אשר מתעלמות מהצרכים ומרצון האזרחים הערבים", נאמר בפנייה לנתניהו.
עוד מוזכר במכתב כי "בדיון האחרון של ועדת החוקה התגייסו חברי הקואלציה להגן ולהכשיר את מה שנקרא 'חוות הבודדים בנגב' ולמעשה מדובר בחוות שודדים ששדדו אלפי דונמים ובנו בניגוד לחוק. חברי הכנסת יצאו מגדרם על מנת להכשיר חוות אלה אבל כאשר מדובר בעשרות אלפי אזרחים ערבים בנגב המדינה מקדמת תכנית עקירה המונית ללא הידברות כלשהי עמם".
בסיום המכתב הוסיפו חברי הכנסת כי "הבאת ההצעה המקורית היא בעלת פגמים שיורדים לשורשו של העניין, יש בה פגיעה בזכויות יסוד ולכן לא תעמד במבחן בג״ץ. אשר על כן הרשימה המשותפת פונה אליך בדרישה לבטל מידית את הכוונה להגיש את חוק פראוור ולהחיל עליו דין הרציפות ולפתוח במשא ומתן כן".