תקרית בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת. במהלך דיון היום (שני) בסוגיית הקנאביס הרפואי, ניגש שלומי סנדק, הפועל לקידום הקנאביס הרפואי לחולה, בן אבישחם, החולה במחלת קרוהן וזקוק לקנאביס רפואי כדי לשכך את כאביו. אבישחם הציג בפני הוועדה את מצבו הרפואי הקשה וטען כי הוא אינו מקבל מינון ראוי של קנאביס רפואי והגיש לו סיגריה מגוגלגלת ואמר: "זה מה שמשרד הבריאות צריך לעשות".



בתגובה אמרו חברי הכנסת אלי אללוף, יעל גרמן ומאיר כהן כי מדובר "פרובוקציה מחוצפת". הוא נדרש לשוב מייד למקומו אך לא ננקטו נגדו צעדים.


הדיון עסק בהסדרת השימוש בקנאביס רפואי. בדיון השתתפו נציגי משרד הבריאות וגם מגדלי קנאביס. בסיומו נקבע כי הוועדה תקיים דיון נוסף בחודש אוקטובר ועד אז תלמד לעומק את הנושא ותגיע עם מסקנות ראשוניות לגבי הסדרת השימוש בקנאביס רפואי.



יו"ר הוועדה ח"כ אללוף קרא למשרד הבריאות להקל על חולים שסובלים וזקוקים לקיצור הליכים כדי לקבל אישורים להשתמש בקנאביס לצרכים רפואיים. ח"כ אללוף אמר לו: "לאור העדות המאוד כואבת ששמענו מחולה הזקוק לקנאביס רפואי, בשל הרגישות והמורכבות של העדות הכואבת, אני לא מוציא אותך החוצה אבל בסיטואציה אחרת היית כבר מוצא את עצמך בחוץ".



ממסמך של מרכז המחקר והמידע של הכנסת עולה כי:


בישראל יש 36 רופאים המוסמכים לאשר המלצות לשימוש בקנאביס רפואי: ארבעה בהנהלת משרד הבריאות, 18 ביחידה לקנאביס רפואי באגף הרוקחות במשרד הבריאות ו-14 "מנהלים אונקולוגיים" במרכזים רפואיים שונים ברחבי הארץ.



בסוף מאי 2015 היו בישראל 22,254 בעלי רישיונות בתוקף לשימוש בקנאביס רפואי, לעומת 21,393 בעלי רישיון ב-31 בינואר 2015 וכ-1,800 בשנת 2009.


משנת 2009 ועד היום עלה מספר בעלי הרישיון להשתמש בקנאביס רפואי פי 12.



עוד עלה מהמסמך כי 7,350 מבעלי הרישיון להשתמש בקנאביס רפואי כיום הם חולים במחלות אונקולוגיות. שאר המורשים: כ-49% בשל כאב כרוני נוירופטי שלא על רקע סרטן, כחמישה אחוזים בשל טיפול כימותרפי פעיל בשל סרטן, כארבעה אחוזים על רקע מחלות גסטרואנטרולוגיות וכשלושה אחוזים על רקע מחלות פסיכיאטריות.