בעקבות מקרי ההתאבדות של תנ"צ אפרים ברכה ושל אריאל רוניס יזמה ח"כ עו"ד רויטל סויד (המחנה הציוני) הצעת חוק חדשה המחייבת כל ארגון ציבורי למנות ממונה למצבי סיכון שילווה כל עובד ארגון הנתנון במתקפה אישית.
בדברי ההסבר של ההצעה נאמר כי "הצעת החוק תאפשר לעובדי הארגון הנרדפים קבלת תמיכה וסיוע במקום עבודתם. המצוקה הנפשית אינה פוסחת אף על עובדים בדרגים הבכירים ביותר. אולי נצליח למנוע את המקרה הבא של ההתאבדות". 
"בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה גוברת שבה עובדי ארגונים ציבוריים הופכים למושא רדיפה, מתקפות המלוות באלימות מילולית, הכפשות, השפלות, פרסומים מבזים הפוגעים בצנעת הפרט ובשמם הטוב, והכל בגין ועל רקע עבודתם. לאחרונה אירעו מספר מקרי התאבדות של עובדי ארגון, חלקם בכירים, כדוגמת אפרים ברכה ז"ל ואריאל רוניס ז"ל, אשר שמו קץ לחייהם מתוך מצוקה אליה נקלעו, לאחר שחוו מסכת של הכפשות, רדיפה, פגיעה בשמם הטוב ברשת החברתית ובמרחב האינטרנטי (המרשתת), והכל בגין עבודתם”, הסבירה עו”ד סויד.

לדבריה עובדי ארגון רבים, בהם שופטים, קציני משטרה, קציני צה"ל, רופאים בבתי חולים, עובדים סוציאלים ועוד, נתונים למתקפה ישירה בעיקר באינטרנט וברשתות החברתיות, באופן חוזר ונשנה. עובדים אלה נקלעים לטענתה בעל כורחם למצוקה נפשית זו או אחרת. 
"מטרת הצעת החוק לאתר ולזהות מוקדם ככל האפשר, את העובדים הנתונים למתקפה, ללוותם, ליתן תמיכה מורלית או באמצעות גורם מקצוע שילווה אותם נפשית ולהיות עם "אצבע על הדופק" למניעת מקרים אובדניים”.

למנוע מצבים טרגיים.  ח"כ סויד.  צילום: דוברות מפלגת העבודה

הצעת החוק תאפשר לעובדי הארגון הנרדפים קבלת תמיכה וסיוע במקום עבודתם ובמידת הצורך איתור, טיפול, מעקב וביצוע פעולות מנע. לממונה שיתמנה לפי חוק זה תהא האפשרות לפנות לגורמי הטיפול המתאימים על מנת לסייע לעובד הנפגע הנתון להכפשות והשמצות.
 כמו כן, במקרים קיצוניים אשר עולים לכדי סיכון לפגיעה עצמית, תתאפשר פניה לגורמי טיפול ו/או למשטרת ישראל או לכל גורם אחר על פי הצורך, לרבות משפחת העובד, אף ללא הסכמת העובד.