על רקע ההתקרבות בין האופוזיציה לקואליציה בעקבות הסכם הגרעין האיראני, החליטה האופוזיציה לבטל דיון שאמור היה להתקיים היום במליאת הכנסת שבו אמור היה ראש הממשלה בנימין נתניהו לשמוע במשך שעה נאומי ביקורת של האופוזיציה ולהשיב לטענותיהם.



ההליך מכונה "נאום 40 החתימות" והוא מתקיים אחרי שבאופוזיציה אוספים 40 חתימות שמחייבות את ראש הממשלה להיות נוכח בדיון מיוחד במליאת הכנסת ובו נשמעים נאומי ביקורת כלפיו. על פי חוק יסוד הממשלה, מחויב נתניהו להיות מרותק לכסאו לאורך כל הדיון.



קודם לכן, נמסר מלשכתו של ראש הממשלה כי הוא נפגש אמש בלשכת ראש הממשלה בירושלים עם יושב ראש האופוזיציה יצחק הרצוג. עוד נאמר בהודעה כי בפגישה עדכן נתניהו את הרצוג ב"סקירות שניתנו בישיבת הקבינט על המשמעויות הביטחוניות של הסכם הגרעין עם איראן".



יו״ר האופוזיציה חזר על דבריו מהצהריים ואמר כי ההסכם רע והוא מתגייס לעשות הכל למען ביטחון מדינת ישראל במצב החדש שנוצר. ראש הממשלה אמר להרצוג כי "העובדה שיש הסכמה בין קואליציה לאופוזיציה בישראל באשר לסכנה לביטחון ישראל שמהווה הסכם זה - חשובה במיוחד בעת הזאת". נתניהו הוסיף כי "בנושא זה הקשור לאינטרס הלאומי המשמעותי ביותר חשוב להציג לעולם חזית אחידה".