בתגובה על החלטת ועדת האתיקה של הכנסת, שהחליטה לרשום נזיפה חמורה לחבר הכנסת באסל גטאס על רקע השתתפותו במשט לעזה, הגיבה מפלגת הרשימה המשותפת כי "צריך להעניש את ממשלת נתניהו הימנית והקיצונית בגין פשעי מלחמה ופשע המצור על עזה, ולא להטיל עונש על ח"כ באסל ג'טאס אשר השתתף במשט להסרת המצור".
 
הרשימה המשותפת גינתה את ההחלטה וציינה כי "החלטת ועדת האתיקה אינה אתית ואינה עניינית וסותרת כל עיקרון חופש הפעילות הפוליטית של נציג ציבור אשר מייצג את עמו ומשרת את ציבור בוחריו, לכן מדובר בהחלטה פוליטית גרידא".
 
עוד נאמר בהודעת המפלגה: "המאבק להסרת המצור מעל עזה הינו זכות בסיסית, וחובתנו כנציגי הציבור הערבי פלסטיני לפעול למען הסרתו, ונמשיך לפעול למען מטרה זו ונאבק לסיום הכיבוש למען עתיד טוב לשני העמים".

"הפעילות להסרת המצור מעל עזה היא זכותי וחובתי כח״כ"

מוקדם יותר היום קיבל חבר הכנסת באסל גטאס נזיפה חמורה על ידי ועדת האתיקה של הכנסת, אך לא הורחק מדיוני המליאה לאחר שחברי הכנסת שביקשו להחמיר עימו, לא הצליחו להשיג רוב בנושא.

גטאס בתגובה על החלטת הוועדה אמר כי  יש לנזוף בכיבוש ובממשלה אשר מטילה מצור על עזה.  חבר הכנסת הגיב להחלטת ועדת האתיקה וציין כי מדובר בהחלטה פוליטית ולא עניינית אשר מנוגדת לעיקרון הייצוג הפוליטי הלגיטימי ועומדת בסתירה לתפקידו של נציג ציבור אשר מקיים את תפקידו ומייצג את בני עמו. 
 
״הפעילות להסרת המצור מעל עזה היא זכותי וחובתי כח״כ וכמנהיג פוליטי ונציג ציבור ובן לעם הפלסטיני אשר סובל מהכיבוש ומהמשך המפעל הציוני, איני מקבל את החלטת ועדת האתיקה, זאת החלטה אשר מייצגת את מדיניות הממסד، אשר רוצה לעצב את גבולות הפעילות הפוליטית של הערבים לפי רוחו.״ אמר גטאס.