לאחר הדיון הסוער שהתחולל בשבועות האחרונים בציבור הישראלי, החליטה היום (רביעי) הכנסת לדחות את הצעת החוק של חבר הכנסת, שרון גל, מישראל ביתנו, בדבר הכלת עונש מוות נגד מחבלים (תיקון גזר דין עונש מוות למורשע בטרור). 



ח"כ גל עורר סערה במליאה והחליט לפנות אל הצד הימני של המפה הפוליטית, כשהוא מתעלם לחלוטין מאנשי המחנה הציוני והצד השמאלי ומפלגות המרכז במפה הפוליטית. על פי בקשתו של ח"כ גל, נערכה הצבעה שמית ובסיומה היא נדחתה ברוב גדול. רק חברי ישראל ביתנו תמכו בחוק. (94 התנגדו, שישה בעדו).



"יש רגעים שהם החלטות קריטיות לחיי אדם. התיקון לחוק עונש למחבלים, בשליחות ישראל ביתנו, הוא חוק מהסוג הזה. אין לי ספק שאם נעביר אותו, נציל חיי אדם. אבל מעבר לזה ומעל הכל, כשאני שומע את הדיון הציבורי, נעשה צדק ונעביר מסר לארגוני הטרור: דם יהודים אינו הפקר. אין לי ציפיות ממרצ והרשימה המשותפת. יש פה כמה מצלמות. עם ישראל מסתכל בכם עכשיו  והוא לא יוותר לכם. תהיו ליכודניקים", אמר ח"כ גל. 

"אני תוהה אם היום תגידו כן ל-87 אחוזים בציבור הישראלי, שחושבים שנכון להעביר את התיקון לחוק או שתבחרו בגלל פוליטיקה קטנה וקטנונית להפנות להם עורף. האם תעשו צדק עם משפחות הנרצחים, או שתפנו להם עורף. אין לי ספק, שאם תצביעו על פי צו מצפונכם ולא על פי שום שיקול אחר, יהיה שינוי חד משמעי.
"עברנו מהכלת טרור למלחמה אמיתית בו, זהו נדבך אחד, אבל משמעותי. מי שיצביע בעד, הוא חלק מהמחנה הלאומי - פרגמטי, שקול ולא מתפשר. אני פונה אל חברי הליכוד והבית היהודי בעיקר. היה רוב בוועדת החוקה עד שהגיע הטלפון שהורה לדחות את ההצעה. אני פונה לשרה אילת שקד, פונה למצפון שלך. העם יודע שאת בעד, אל תצביעי בעד. אני פונה אליך השר בנט - העם יודע שאתה בעד. כתבת בעמוד הפייסבוק שלך באופן ברור וחד משמעי - שרי הבית היהודי יצביעו בעד. אנא לא לברוח". 
"אני פונה אל כל חברי הליכוד - אם הייתם רואים כמה הודעות תמיכה קיבלתי מהציבור שמעמיד את ההצבעה הזאת למבחן. אתם, חברי הליכוד, אתם במבחן. נתניהו, אדלשטיין, שלום, יעלון, בגין ואלקין - שטרח להשאיר פתק לוועדת החקיקה שהוא בעד. רגב, שכתבה על כך בעמוד הפייסבוק שלך. דני דנון שהחזיק שלט - גם אני בעד עונש מוות למחבלים. אגב, בני בגין התערב במהלך הנאום ואמר: "לא שוחחנו, לא דיברנו ולא שכנעת אותי ואינך משכנע אותי לתמוך בחוק". 'המציל נפש אחת בישראל כאילו הציל עולם ומלואו'. זהו רגע המבחן שלכם. חברי המרכז שלכם מסתכלים עליכם גם כן".

שקד: "הפרקליטות הצבאית יכולה לדרוש עונש מוות"

לאחר מכן עלתה השרה איילת שקד לדוכן ואמרה: "כחברת כנסת הפכתי מספר פעמים בסוגיה, בית הדין הצבאי יכל לתת עונש מוות, אם הפרקליטות היתה מבקשת. כעת יהיה צוות שיעבוד במשך שלושה חודשים בנושא ויציג את משמעותו ולא להמתין לתקופה ארוכ.ה אני מבקשת להקריא קצת היסטוריה, הצעת עונש מוות, היא לא חדשה. אפילו בן גוריון הספיק להשתתף בוויכוח הגדול. בן גוריון תמך בעונש. שנתיים אחרי שהטרור הערפאתי התחיל לפרוח, אמר שאפשר לתלות אותם באשמת השמדת עם. הערבים לא עושים זאת מריבים אישיים, אלא המטרה היא השמדת העם בארצו. כך אמר דוד בן גוריון ב-68'.

"רצו להטיל עונש מוות על קוזו אקמוטו, אך שר המשפטים דאז קבע כי 'החברה אינה יכולה לקחת אחריות על נטילת חיי אדם'. כידוע, אקמוטו  שוחרר בעסקת ג'יבריל. סעיד בדרנא, אדריכל של שני פיגועי תופת ב-94 בעפולה וחדרה. נידון למוות, למרות שהפרקליטות לא ביקשה זאת. רק שופט אמיץ אחד נתן עונש מוות וטען כי "ישראל, מדינת היהודים, מחויבת להגן על אזרחיה. יהיה זה סוף שלטון החוק אם בית המשפט לא ימצא את העוז לכך. המחבל אמר כי 'לא יוציאו אותי להורג'.

בית הדין לערעורים הורה לעשות לו משפט חוזר, בו הוא קיבל מאסרי עולם. המחבל בדרנה שוחרר בעסקת שליט.  בבתי הדין הצבאיים יש עונש מוות. הפרקליטות צריכה לדרוש את העונש הזה, כמו במקרים קיצוניים במיוחד, כמו הרצח של משפחת פוגל".