נדחתה (רביעי) ההצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בפרשת האזרחים ברצועת עזה.



ההצעה הוגשה ע"י ח"כ אילן גילאון (מרצ), והיא נדחתה ברוב על 44 מתנגדים, לעומת 21 חכ"ים שהיו בעד ההצעה. 



סגן שר הביטחון, ח"כ אלי בן דהן, אמר כי מתאם ראש הממשלה לענייני שבויים, ליאור לוטן, נמצא בקשר רציף עם המשפחה של הנעדר אברה מנגיסטו.



לגבי האזרח הבדואי, הוא הזכיר כי הוטל על הפרשה איסור פרסום, שנועד לממש מספר מאמצים להשבתו לישראל. דהן הוסיף כי "מדינת ישראל תפעל בכל דרך להחזיר את אזרחיה שנמצאים ברצועת עזה". 



גילאון: "הממשלה הסתירה מידע"



גילאון אמר לאחר ההצבעה כי "הכנסת נתנה היום גושפנקא למדיניות 'הדמוקרטיה החשאית' של נתניהו ויעלון, במסגרתה אנשים נעלמים כלא היו, ובכנסת - הגוף שאמור לפקח על עבודת הממשלה, אין כל דיון רציני על כך, גם לא בוועדות החשאיות".



במליאה הוסיף גילאון כי ״במשך עשרה חודשים תמימים ממשלת ישראל הסתירה מידע מהמשפחה ומהציבור, גם אחרי שברור היה כי המידע נפוץ ברשת ובדרכים שונות ומשונות, וכי דבר פרסומו לא יסכן את שלומם של השניים השוהים בעזה. ואם לא די בכך, ממשלת ישראל נכשלה בלהציע סעד למשפחת מנגיסטו, משפחה שבורה שאינה יודעת את נפשה מאז הפרשה, ושרק השבוע התברר כי אבי המשפחה הינו חסר בית מזה שלושה חודשים.״



גילאון הוסיף: ״הממשלה נכשלה פעמים - הן בלהציע סעד למשפחה, שבמשך כל התקופה האחרונה ביקשה פעם אחר פעם לשוחח עם ראש הממשלה, וזה דחה אותה עד שהפרשה התפוצצה, ופעם שנייה בלהביא את הנושא לדיון בקבינט או בוועדות החשאיות של הכנסת, ולאפשר בקרה כלשהי על הדברים.״



כזכור, אחד מהנעדרים, מנגיסטו בן ה- 29, חצה את הגבול לרצועת עזה לפני כעשרה חודשים ולפי ההערכות בישראל מוחזק בידי חמאס. לפני כשבועיים הוסר צו איסור הפרסום על הפרשה, והיעדרו דווח בכלי התקשורת. שלומי וסה, בן דודו של מנגיסטו, אמר בסוף השבוע כי "אני מאמין שאם היה מדובר בבחור מצפון תל אביב, אז כבר היו מסוקים באוויר בדרכם לעזה. תסתכל מסביב: כל הקלוז-אפ שהיה בסוף השבוע נעלם ויש חזרה מהירה לשגרה״.



במהלך סוף השבוע נפגש לראשונה ראש הממשלה בנימין נתניהו עם המשפחה. בתום הפגישה בבית המשפחה הוא אמר: "באתי לפה לפני כניסת השבת להיות עם משפחת מנגיסטו. דיברנו על אברה. אנחנו עושים הכל כל שביכולתנו להחזירו לארץ כפי שאנחנו נמצאים בקשר עם משפחה של ישראלי נוסף במטרה להחזירו".