שוב האיחוד האירופי מגנה את ישראל, והפעם על שורת מעשים, שלפי האיחוד, ישראל אחראית להם: "טרנספר בכוח של בדואים, בניית מאחזים בלתי חוקיים, אלימות מתנחלים והגבלות תנועה", נכתב בהחלטה בת שבעה הסעיפים. בנוסף, שב האיחוד ומביע את התנגדותו הנחרצת להתנחלויות: "ההתנחלויות מנוגדות לחוק הבינלאומי".



בנוסף הודיעו שרי החוץ של המדינות החברות כי מדינות האיחוד מאשרות מחדש את המחוייבות לקדם את סימון המוצרים מההתנחלויות. "האיחוד האירופי יפקח מקרוב על ההתפתחויות בשטח וההשלכות שלהן ויישאר מוכן לנקוט צעדים נוספים במטרה להגן על האפשרות לפתרון שתי המדינות", נכתב.



שרי החוץ הדגישו שצעדים כגון הקלה של ההגבלות על הפלסטינים חייבים להיות חלק משינוי המדיניות של ישראל בגדה. 



גם הסכם הגרעין עם איראן עמד על סדר היום של מועצת שרי החוץ, שאישרה את ההסכם בבריסל והכריזה כי אין חלופה טובה יותר. "זוהי עסקה מאוזנת שאומרת שאיראן לא תשיג פצצת אטום", אמר לורן פביוס, שר החוץ הצרפתי.



למרות התמיכה בהסכם, יותיר האיחוד האירופי את האיסור על מכירת טכנולוגיה הקשורה לטילים בליסטיים לאיראן וכן את הסנקציות הקשורות להפרות זכויות האדם המתרחשות במדינה.



בסיכום הישיבה קרא האיחוד לחידוש המשא ומתן הישראלי-פלסטיני בגיבוי האו"ם ולמשא ומתן אזורי על בסיס היוזמה הערבית. "הבטחת שלום צודק ובר-קיימא תדרוש מעורבות בינלאומית גוברת", נכתב. בהקשר זה מציינים בעיקר את הנחיצות במעורבות של ארצות הברית ומועצת הביטחון של האו"ם.