שיתוף הפעולה בין סיעות המחנה הציוני, יש עתיד וישראל ביתנו מהאופוזיציה, לבין סיעות הקואליציה הביא היום (רביעי)  בתום דיון סוער להפלת שתי הצעות חוק שנועדו לבטל את חוק החרם שהתקבל בכנסת הקודמת. 

החוק, אותו יזם בשעתו השר זאב אלקין (ליכוד), קובע כי מי שינהל קמפיין להחרמת מוצרים מההתנחלויות יעבור עבירה פלילית וניתן יהיה לתבוע אותו על הנזקים שנגרמו מכך. 
ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) וח"כ זהבה גלאון (מרצ) הגישו הצעת חוק לביטול חוק החרם. ח"כ גטאס עורר היום כעס רב גם בקרב סיעת המחנה הציוני, כשאמר שהוא תומך בחרם על מדינת ישראל, ולא רק על השטחים, והוסיף כי "אל תתרשמו מדברי רה"מ איטליה, הפנימו את המציאות. החרם על ישראל רק ילך ויתעצם. לא מתמודדים עם חרם פוליטי באמצעות חוקים, אלא יש להסיר את המצור מעל 1.8 מיליון פלסטינים בעזה". 


"אתה בעד למחוק את ישראל מהמפה". איציק שמולי. צילום: פלאש 90 

בתגובה צעק לעברו ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) : "אתה גזען קטן, פרובוקטור, אתה בעד למחוק את מדינת ישראל מהמפה, זו האמת". 

גלאון: "אתם רוצים להשתיק כל קול ביקורתי" 
אח"כ עלתה ח"כ זהבה גלאון כדי להסביר את הצעת החוק שלה: "אני שייכת לסיעה שמתנגדת לחרם כלכלי, אקדמי ותרבותי על ישראל, אבל אני נאבקת על זכותם של אזרחים בתחומי הקו הירוק, להתנגד למה שבעיניהם נחשב לכיבוש, כולל חרם צרכני מבחירה אישית. אם אני לא רוצה לקנות מוצרים מההתנחלויות, לא יתכן שהכנסת תעמיד אותי לדין". 
השר זאב אלקין, שהשיב בשם הממשלה, תקף את ח"כ גלאון ואמר: "חברת הכנסת גלאון מתייצבת לימין ח"כ באסל גטאס וח"כ חנין זועבי ומיישרת איתם קו". הוא הוסיף ואמר כי חוק החרם שיזם בשעתו לא נועד לסתום פיות אלא נועד להטיל את האחריות על מי שיוזם קמפיין להחרים את ישראל לשאת בתוצאות". 


לא נועד לסתום פיות. ח"כ אלקין. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90 
גלאון צעקה לעברו: "ברוסיה הצארית היה משפט מפורסם "הכו ביהודים והצילו את אמא רוסיה", כאן זה הפך ל"הכו בערבים ובשמאלנים". אתם רוצים להשתיק כל קול ביקורתי", ואילו ח"כ גטאס אמר: "אני רוצה שלום צודק ואתם רוצים מלחמה ולכן אני בעד חרם". 
בהצבעה נדחתה הצעתו של גטאס ברוב של 75 מתנגדים מול 14 תומכים בלבד, כשלמתנגדים מקרב שורות הקואליציה ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו הצטרפו גם חברי המחנה הציוני ובראשם ח"כ יצחק הרצוג, ח"כים מיש עתיד וגם חברי סיעת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן. 
הצעת החוק של גלאון נדחתה ברוב של 74 מתנגדים מול 14 תומכים.