משך הבחירה הארוך עד של הוועדות לבחירת שופטים ודיינים נתן לח"כים הרבים ששהו באולם המליאה הלילה (חמישי) הרבה מאוד רגעים בהם היו עסוקים בהרבה מאוד דברים אחרים, עד ששמם נקרא.



בין היתר ראינו שיחות אישיות בין חברי סיעות, אשר ניצלו את הזמן לערוך ישיבה קצרה. חלקם ישב ביחד, כשלפתע מספסלי האופוזיציה החל צחוק רועם ומתגלגל בין מספר חברי כנסת: אילן גילאון, בוז'י הרצוג, איציק שמולי, רוברט אילטוב, דני עטר, חיים ילין ועוד. הסיבה היתה בדיחה, ככל הנראה מוצלחת, של חבר הכנסת מטעם הרשימה הערבית, אחמד טיבי, שפשוט גלגלה את כולם מצחוק.



מלר משבחת



עוד אירוע מרגש שהתרחש בשעות הלילה המאוחרות, לקראת השעה שלוש לפנות בוקר, היה פנייה של מספר חכ"ים אל מזכירת הכנסת הוותיקה, ירדנה מלר הורוביץ, במטרה לוודא האם היא מחזיקה מעמד. היא בעצמה הודתה למספר חברי הכנסת, אשר מתפקדים כסגניו של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, על כך שהם מקפידים לאייש את כיסא היו"ר בתורנות, למרות שאין לו כל משמעות בשלב כזה של הישיבה, שמנוהלת על ידה בלבד: "אני נפעמת מהדרך שבה אתם עושים את העבודה", חילקה מלר שבחים.



חלק מהח"כים החליטו לפרוש אל הלשכות או לביתם, חלק אחר נח ושם את הראש בזמן ההצבעה על השולחן כדי לתפוס נמנום קטן. השאר מצאו עיסוק בפלאפונים או סתם בהו.



"חוק הג'ובים הישראלי": אושר בקריאה ראשונה החוק הנורבגי הקטן


יש לזכור כי יום המליאה היה עמוס מאוד והחל עוד בשעות הבוקר בנאומו של ראש ממשלת איטליה באולם ולאחריו שורת הצעות חוק ומליאות, בהן הצליחה האופוזיציה להביך פעם אחת את הקואליציה, בהצעה של ח"כ שרון גל, שזכתה לתמיכת שרת המשפטים.



מי שנשאר "במסיבה" עד מאוחר, היו מיכל רוזין ואורלי לוי-אבקסיס, שניצלו את הזמן לשיחה ממושכת, שכללה גם היא פרצי צחוק לא מעטים. אנחנו מתארים לעצמנו שתמונות סלפי רבות שצולמו במליאה ימצאו את עצמן בדרך לרשתות בקרוב. הח"כ שהיה צריך לחכות הכי הרבה הוא עידא תומא-סולימאן, שנקראה אחרונה אל מאחורי הפרגוד, בעוד שמספר ח"כים ניצלו את הזמן לצאת ולהיכנס.



אגב, בזמן הספירה, ניצל יו"ר הכנסת אדלשטיין את הזמן על מנת לאשר את בקשת ועדת העבודה והרווחה לחול על רציפות על חוק אמנה לילדים, שאושר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת. החוק עבר עם 46 שהצביעו בעד, ללא מתנגדים או נמנעים.