ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), שנבחר הלילה ביחד עם ח"כ נורית קורן (ליכוד) כנציג הכנסת לוועדה למינוי שופטים אומר בעקבות בחירתו כי "מי שלא ישיר את התקווה לא יהיה שופט". בחירתם של אילטוב ונורית קורן ביחד עם שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) מבטיחה לימין גוש חוסם בועדה למינוי שופטים. 
בראיון הבוקר לגלי צה"ל אמר אילטוב: "שופט שלא ירצה לשיר את התקווה מבחינתי הוא לא יכול לשפוט במדינת ישראל שהיא מדינת הלאום היהודי. מי שהתמנה והוא שופט ומכהן כבר כשופט אין בעיה. אני לא אמנה מישהו שמתנגד ברמת העקרון הבסיסית שלו למדינת ישראל כמדינה יהודית. אני לא צריך לתת לזה יד. יהיה שופט ערבי שישיר התקווה. מה הבעיה?”
“אני למדתי באוזבקיסטאן", אמר אילטוב, "היהודים שרים שם את ההמנון וחיים בכל מדינה מוסלמית או נוצרית ואם יש מרכיבים נוצרים או מוסלמים בהמנון היהודים שרים את המנון המדינה ונותנים כבוד. זה מ קובל בכל מקום בעולם אך לא אצלנו. אנחנו רוצים לשנות".

הדברים של אילטוב באים בעקבות מקרה שארע בו שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן נצפה שהוא לא שר את "התקווה" בעת שהושמע, דבר שגרם לביקורת קשה נגדו מימין. 
אילטוב אמר עוד כי "אנו נמנה רק אנשים ראויים כפי שאנו חושבים שכך צריך להיות. נבחן את המועמדים לגופו של מועמד. נראה את יכולותיהם וביצועיהם. אלמד בימים הקרובים את הכללים. אשב גם עם חברי הועדה ואשמע את כל המועמדים בצורה מסודרת. גם אם אנו רוצים מערכת משפט ראויה, נקייה ומסודרת".
עוד אמר כי יתייעץ עם יו"ר מפלגתו ליברמן לפני קבלת הכרעות בועדה. לגבי הדיל לפנות בוקר במליאה אמר: "גם כשיש דילים זה לא קל כי לא כל מי שקשור לדיל בסוף מצביע לפי הדיל. ראינו כמה כשלים בתוך הדילים וראינו שלא כל הדיל עבד כמו שצריך ולצערנו רואים שהדברים לא היו חלקים כפי שציפינו".
לגבי המשך דרכה של מפלגתו אמר: “הלכנו בסוגיה הזאת עם המחנה הלאומי כך סוכם. חשוב שמערכת המשפט בישראל תעוצב מבחינת האג'נדה שלנו כפי שהמחנה הלאומי רואה אותה לנכון וכך עשינו. אנו במחנה הלאומי זה לא אומר שאנו לא יכולים לפעול באופוזיציה. אנו נשארנו באופוזיציה ולא מתכוונים להכנס לקואליציה".

בתגובה לדברי ח"כ אילטוב כי לא יבחר בשופט ערבי שלא ישיר את התקווה אמרה שרת המשפטים, איילת שקד, בגלי צה"ל: "אילטוב הוא שותף יקר שלי להרבה דברים טובים שעשינו בכנסת הקודמת. סך הכל תפיסות העולם שלנו לא מאוד שונות. שופט, כמו ח"כ, צריך להאמין במדינה יהודית ודמוקרטית. לגבי 'התקווה' אני לא דוברת של רוברט. הוא בחור ערכי ועקרוני".

שקד הוסיפה: "נכון, היה את הסיפור עם סאלים ג'ובראן. יש במערכת הרבה שופטים ערבים מצויינים. שופט צריך לעמוד בזמן ההמנון אבל לא אסתכל אם הוא ממלמל את 'התקווה' או לא. צריך לבחור שופט קודם כל על פי כישוריו. זה שיש שופט ערבי זה דבר ראוי במדינה שיש בה כעשרים אחוז בני מיעוטים. ג'ובראן פורש ב-2017. עד אז לא ימנו שופטים חדשים.