יושב ראש יש עתיד יאיר לפיד התייחס היום (שבת) לסערה סביב ביקורו בכותל המערבי, והצילומים שלו משם עם טלית וכיפה. "שנאה באה בקלות, אהבה בקושי. למה? מפני שהיא מכריחה אותנו לחשוב מחדש על כל האנשים האלה שנמצאים בצד השני", כתב לפיד. 


בפוסט שפירסם בעמוד הפייסבוק שלו סיפר יו"ר יש עתיד כי היה בכותל בגלל ש"חגגנו שם בר מצווה לניצולי שואה שלא זכו לעלות לתורה מפני שהיו בגטו או במחנה ריכוז. לבשתי טלית וכיפה, מפני שזה מה שעושים בכותל כשאדם בן תשעים שר בקול רועד, "ברכו את אדוני המבורך" וכולנו מנסים לא לבכות" .

"מאוחר יותר באותו יום התמונות עלו לרשת", כתב לפיד, שהוסיף כי "שלוש קבוצות זינקו כאילו נשך אותן נחש: חרדים שאמרו, "מה פתאום הוא חובש כיפה?", חילונים שאמרו, "מה פתאום הוא לובש כיפה?", וציניקנים שאמרו, "שימו לב, הוא חובש כיפה, ברור לכם שזה תרגיל". 
 

הייתי בכותל.חגגנו שם בר מצווה לניצולי שואה שלא זכו לעלות לתורה מפני שהיו בגטו או במחנה ריכוז.לבשתי טלית וכיפה, מפני שז...

Posted by ‎Yair Lapid - יאיר לפיד‎ on Saturday, July 25, 2015

"למה זה כל כך הפריע להם?", שאל לפיד ומייד סיפק את התשובה שלו: "התשובה היא שאנשים תמיד מוטרדים מאוד כשמישהו יוצא מהקופסה שלו. כשאנחנו לא אוהבים מישהו, אנחנו בעצם לא רוצים שהוא יעשה משהו שאנחנו כן אוהבים. קשה לשמאל עם זה שהמתנחלים הם גם קצינים נהדרים בצה"ל (אז הם ממציאים תיאוריה שהם מנסים להשתלט על הצבא). קשה לחילונים עם זה שהחרדים מתחזקים מפעל מופלא של גמילות חסדים (אז הם אומרים שזה הכל בשביל לא לשלם מיסים). קשה לדתיים עם זה שדווקא החילונים הקימו את המדינה וקירבו את הגאולה (אז הם קוראים להם חמורו של משיח)". 
לפיד מתייחס לתשעה באב שחל הלילה, ואומר כי החכמים נתנו לנו אותו "כי הם רצו להזכיר לנו שאם בגלל שנאת-חינם נחרב בית המקדש, אז פעם בשנה, ביום הזה, אנחנו צריכים לבחון מחדש את כל השנאות שלנו. האם הן מוצדקות? האם הן לא מעוורות את עינינו? האם אנחנו יודעים להסתכל מעבר להן ולראות את אחינו בני האדם? שנאה היא בחינם, אהבה לא. אהבה כרוכה במאמץ, ביציאה מהקופסה של עצמנו, ביכולת לראות את האחר באמת".