הרשות הפלסטינית הודיעה היום (שני) כי ההסלמה הישראלית תגרום להנהגה לקבל החלטות חשובות, ותביא לתוצאות הרות אסון.



נביל אבו רודיינה, דובר יו"ר הרשות אבו מאזן, אמר כי "ההתפרצות הממושכת למסגד אל-אקצה, פעולות ההרג היומיות של אזרחים פלסטינים והמשך הבנייה בהתנחלויות תביא את ההנהגה הפלסטינית לקבל החלטות חשובות".



בהצהרה לסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית, "ופא", הוסיף אבו רודיינה, כי "ניסיונות ישראל הממושכים לטרפד כל ניסיון לשמור על יציבות, או חידוש המשא ומתן תגרום לתוצאות הרות אסון".



את הדברים אמר לאחר מותו של מוחמד עטא לאפי אבו לטיפה (18), במחנה הפליטים קלנדיה, מצפון לירושלים. ממג"ב נמסר כי המבוקש הפלסטיני נהרג בעת שניסה להימלט משוטרי משמר הגבול שבאו לעצרו. הכוח איתר שני חשודים בתכנון פיגוע. אחד נעצר, אך האחר נמלט אל גג בית ולא שעה לקריאות לעצור.



ראש הוועדה המקומית במחנה הפליטים, דודו של ההרוג ג'מאל לאפי, אמר לסוכנות הידיעות "מען", כי "כוחות הביטחון עצרו את מוחמד כשהוא בחיים, לאחר שנורה ברגליו". הוא הכחיש את טענות מג"ב כי הוא נפל מגג אחד הבתים. "הכיבוש רדף אחר מוחמד בשעה 5:30 לפנות בוקר, נורה ברגליו ונעצר כשהוא בחיים", אמר לאפי. "לאחר מכן, הופתענו כשהתברר כי הוא נורה בחזה ואף הוכה. זו הייתה הוצאה להורג".



בעקבות מותו של הצעיר, דרש ראש הממשלה הפלסטינית מהקונסול הצרפתי, להעביר מסר לאיחוד האירופי לפעול להפסקת "ההסלמה הישראלית בהרג אזרחים פלסטינים, הפגיעה באל-אקצה ובמקומות הקדושים לפלסטינים".



גם משרד החוץ הפלסטיני גינה את מה שהוא כינה "ההוצאה להורג בדם קר של אבו לטיפה, דבר נוסף לפשעי הכיבוש". בהודעה נאמר, כי "ממשלת ישראל ממשיכה במסלול האלימות ומנסה להכניס את הפלסטינים לזירה זו, כדי למנוע את חידוש המגעים למען שלום ולטרפד את הניסיונות הבינלאומיים לחידוש המשא ומתן".



אש"ף הודיע, כי "ההתנקשות בחייו של הצעיר במחנה הפליטים קלנדיה, באה כדי להרחיק את תשומת הלב ממה שעושה ישראל במסגד אל-אקצה".


בהודעה הוכחה הגרסה הישראלית לנסיבות מותו של הצעיר, ונאמר כי "הוא נורה בחזה מטווח אפס בארבעה כדורים".