נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ביקר היום (שני) בבית החולים השיקומי "תל השומר", שם פגש את פצועי צה״ל המטופלים במחלקות השונות ובכללם את פצועי ״צוק איתן״, אשר עודם נאבקים על החזרה לחיים בריאים ועל שיקומם לאחר הפציעות שחוו.



בפתח ביקורו, נועד הנשיא עם כעשרה מפצועי המבצע השוהים כרגע בשיקום יום וממשיכים במאבק על השיבה לבריאות איתנה, באמצעות טיפולי אשפוז יום במהלך השבוע. הנשיא שמע מהם על הפציעות השונות שחוו, על היחידות מהן הגיעו ועל הדרך שהם עוברים אל ההחלמה.




הנשיא ריבלין במהלך הביקור עם פצועי צה"ל. צילום: מארק ניימן, לע"מ


״אתם כאן בערך כשנה ואני הושבעתי לתפקידי לפני כשנה והגעתי הנה כדי להיות קרוב אליכם בימים הקשים שפקדו אתכם ואת המדינה כולה. הסערה שפקדה את כולנו שככה אבל אתם המשכתם במלחמה, המלחמה על החיים, על השגרה, המלחמה שאחרי המלחמה. אני חושב שאין מקום חשוב יותר בו אוכל להיות כרגע. בכל דור ודור אנחנו עומדים על המשמרת עם הבנים הטובים ביותר שיש לנו ובמשמרת של הדור הזה, זכינו בכם. אני כאן כדי ללוות אתכם ולהצדיע לכם, על המסע הזה במעלה הדרך עד ההחלמה. אתם מהווים עבורנו תקווה כחברה וכעם והדרך שלכם היא השראה עבורנו״, אמר הנשיא.



לאחר פגישתו עם פצועי "צוק איתן" המשיך הנשיא לביקור אישי אצל פצועים שעדיין מאושפזים בבית החולים. הנשיא ביקר בין יתר הפצועים המאושפזים, את סמ״ר אוהד בן ישי, שנפצע אנושות בראשו בקרב בסג׳עייה במהלך המבצע. הנשיא שוחח עם אוהד והוריו וחיבק אותם בחום לאחר ששמע מהם על הדרך המאתגרת שעובר אוהד בחזרה לתפקוד. ריבלין אמר: ״אתה מוכיח שאפשר להשיג את הבלתי יאמן ואני כאן עבורך בכל שלב בדרך״.



בתום ביקורו הודה הנשיא לצוות המסור של בית החולים בראשות המנהל, פרופ' זאב רוטשטיין ולצוות הליווי מחיל הרפואה וממחלקת הנפגעים של צה״ל, ״אתם יודעים טוב מכולם כמה עבודה קשה ואיזו אמונה גדולה נדרשת כדי להביא כל נס שראינו כאן היום ולהפכו למציאות, תודה לכם,״ אמר הנשיא.




ריבלין והפצועים. צילום: מארק ניימן, לע"מ