בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחנים באחרונה שם מפתיע לתפקיד שגריר(ת) ישראל באו״ם: חברת הכנסת לשעבר עינת וילף, ממפלגת העבודה, שפרשה לאחר מכן עם אהוד ברק ל״עצמאות״ ז״ל. עדיין לא ברור של מי היה הרעיון, אך שמה של וילף נבדק כעת ברצינות, ול״מעריב־השבוע״ נודע כי לא מעט ממקורבי נתניהו ״נדלקו״ על הרעיון והם סבורים כי מדובר במינוי מפתיע ומבריק.
השגריר הנוכחי, המוערך באו״ם, רון פרושאור, מסיים קדנציה בת למעלה מארבע שנים והסכים, לאחר הפצרות, להישאר בתפקיד עד לאחר הכינוס הקרוב של עצרת האו״ם באוקטובר הקרוב. ככל הידוע, פרושאור לא יסכים להארכה נוספת בכהונתו, לאחר שהגיע לאו״ם בתום קדנציה מוצלחת במיוחד בלונדון והוא משלים כעת קרוב לשמונה שנים מחוץ לישראל.
עד כה הוזכרו כמועמדים לכהן באו״ם השרים דני דנון ואופיר אקוניס. מבין שניהם, העניק נתניהו עדיפות לדנון, המכהן גם כיו״ר מרכז הליכוד, בזכות האתנן הפוליטי: יציאתו לאו״ם תפנה את תפקיד יו״ר המרכז לטובת נתניהו, שיחזיק בו לפחות עד הוועידה הבאה. דנון נהג לעשות לנתניהו חיים קשים כיו״ר מרכז עצמאי ולעומתי, ונתניהו היה שמח לראות אותו מתאוורר במרחקים. עם זאת, חששו בסביבת נתניהו מביקורת נוקבת על מינויו של דנון, צעיר יחסית וחסר כל ניסיון דיפלומטי, לתפקיד חיוני ורגיש כשגריר באו״ם בתקופה קריטית במיוחד הצפויה לישראל בזירה הבינלאומית.


נתניהו היה שמח לראות אותו מתאוורר במרחקים. דנון. צילום: פלאש 90 

 על הרקע הזה, שמה של וילף גרף בלשכת ראש הממשלה מחמאות כמעט מקיר לקיר. הרעיון לשגר לתפקיד אישה צעירה יחסית, שאנגלית היא שפת האם שלה, מוצא חן בעיני כמה ממקורבי נתניהו.

לדבריהם, גם אם תימתח על המינוי ביקורת פוליטית מתוך הליכוד, אפשר יהיה להדוף אותה בנקל. וילף פרשה ממפלגת העבודה יחד עם אהוד ברק על מנת להישאר בממשלת נתניהו, היא אינה אוחזת בהשקפת עולם שמאלנית, והיו בעברה כמה התבטאויות המתאימות לליכודניקית יותר מאשר לאשת שמאל־מרכז.
״אם עינת תגיע לאו״ם, היא תכבוש את הבניין בסערה״, אמר לאחרונה ל״מעריב-השבוע״ גורם הבקי במתרחש.
חשוב לציין שברקורד של נתניהו מינוי פוליטי דומה לתפקיד בכיר אף יותר: מייקל אורן, השגריר שמינה נתניהו ב־2009 לוושינגטון, לא היה איש פוליטי וחלק מעמדותיו לא היו עמדות ליכוד אופייניות, כולל תמיכה בהתנתקות של אריאל שרון ו״קדימה״.
בשלב הזה, מועמדותה של וילף היא רעיון בלבד. נתניהו ממשיך להתלבט, למרות שהזמן אוזל והתפקיד באו״ם, יחד עם לא מעט תפקידים נוספים בשירות הדיפלומטי, ממתינים לאיוש דחוף. עינת וילף מסרה אתמול ל״מעריב־השבוע״ כי לא ידוע לה על רעיון כזה.