הרשימה המשותפת גינתה היום (שלישי) את מה שהיא מכנה "הפלישות הפרובוקטיביות של אנשי הימין הקיצוני הדתי והמתנחלים הנעשות בחסות המשטרה למסגד", והזהירה מפני "הניסיון לחלק את המסגד, דבר שעלול להצית אש בכל האזור".



את הדברים אמרו היום חברי המפלגה, בתום ביקור שערכו במסגד אל-אקצה, בו השתתפו חברי הכנסת איימן עודה, מסעוד גנאיים, ג׳מאל זחאלקה, אחמד טיבי, עבד אלחקים חאג׳ יחיא, חנין זועבי, יוסף ג'בארין באסל גטאס ואוסאמה סעדי. הם קיימו ישיבה עם נציגי הוואקף האסלאמי, בראשם המופתי מוחמד חוסין, ודנו בכל ההתפתחויות והאירועים האחרונים.



בגילוי הדעת שפרסמה הרשימה בתום הביקור, נאמר כי ראש הממשלה "בנימין נתניהו וממשלתו הקיצונית והמתנחלת מנסים לקבוע עובדות בשטח ולפגוע בעצמאות המקומות הקדושים למוסלמים, הנמצאים בשטח כבוש והמוגנים על ידי החוק הבינלאומי".



הרשימה הוסיפה עוד, כי "חילול מסגד אל-אקצה המתמשך נותן לגיטימציה לתקיפות ולפעולות 'תג מחיר' נגד המקומות הקדושים של העם הפלסטיני".



לטענתם, ״מסגד אל-אקצה על כל מרכיביו המבנים והשטחים הסובבים אותו בתוך 'אל-חרם' הוא מקום קדוש למוסלמים ומקום מרכזי לעם הפלסטיני ולאומה הערבית, על כן צריך לשמור עליו ולכבדו ולהבטיח בו חופש פולחן. כי כל ניסיון לשנות את המצב הקיים יביא להסלמה אמתית ותגרום לעוד מלחמה".



הרשימה המשותפת טענה עוד כי "הכיבוש הוא המקור של האלימות, המתח והמלחמות באזור והוא זה שמביא להתנגדות לגיטימית של העם הנכבש".



הם ציינו כי במהלך הסיור של הח"כים, נכנסה קבוצת מתפללים יהודים למסגד תחת שמירת כוחות הביטחון הישראלי והסעירה את הרוחות במקום.