בסיעת המחנה הציוני הביעו היום (שלישי) ביקורת נגד "החוק הנורבגי הקטן":  "זה לא חוק, אלא סידור עבודה, והוא לא נורבגי, אלא שקשוקה ישראלית בטעמים חזקים של קומבינה ופוליטיקה".



החוק, אשר מטרתו לאפשר מצב בו בכל מפלגה יכול שר וסגן שר להתפטר מהכנסת ולפנות את מקומו לבא אחריו ברשימה, והוא יהפוך לח"כ במקומו, הוא לטענת המחנה הציוני "שחיטות שלטונית".



"הישראלבלוף הפך לביביבלוף"


במפלגה הבהירו כי "מטרת המהלך הזה הוא להכניס אנשים מסוימים במפלגות מסוימות לכנסת, ואין בו דבר וחצי דבר עם איכות שלטונית, אלא להפך - זה המשך של השחיתות השלטונית שראינו בכנסת הקודמת. הישראלבלוף שביבי שיכלל אותו לביביבלוף - כבר לא עובד יותר".



אנשי הסיעה המשיכו והפנו ביקורת כלפי ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "נתניהו מבין שהקואליציה שלו מתפוררת, ולכן עוסק במחטפים. הוא מנסה להעביר את מתווה הגז במחטף, מנסה לקבור את דוח לוקר במחטף, מנסה לסדר ג'ובים בסיעות הקואליציה - וקורא לזה "נורבגי" במחטף. אין דין, אין דיין ואין דיון".



שרת המשפטים לשעבר, ח"כ ציפי לבני, החברה בוועדת החוקה הוסיפה לדברי המפלגה: "אחרי שלא הצליחו להעביר את הקומבינה הנורבגית, הממשלה מנסה להעביר אותו כהוראת שעה רק לכנסת הנוכחית ושמה את חוקי היסוד, הדמוקרטיה הישראלית ואת המנהל התקין לבדיחה".



במפלגת "יש עתיד" התייחסו גם כן לחוק. יו"ר המפלגה, ח"כ יאיר לפיד, אמר כי "ראש הממשלה מנסה להעביר חוק שכל מטרתו הוא לייצר סידור עבודה לחברים שלא נכנסו לכנסת ולאפשר לשרי הממשלה להתחמק מדיון ואחריות ציבורית. אם ממשלת ישראל הייתה פועלת באותו המרץ והאמביציה לטובת אזרחי ישראל כמו שהיא פועלת לטובת הישרדותו של ראש הממשלה היינו היום במצב מצוין".



כזכור, לפני כשבוע עבר החוק בקריאה ראשונה, לאחר ש-67 ח"כים הצביעו בעד לעומת 53 נגד. בזמן הדיון, אמר ח"כ מיקי רוזנטל אמר במליאה: "אתם ערבבתם את החוק הנורבגי ויצא לכם בכלל דג סלמון. אין שום קשר בין מה שיצא לחוק הנורבגי המקורי. זה לא חוק הנורבגי, זה חוק הג'ובים הישראלי. עצם השינויים התכופים האלה בחוקי יסוד מגבירים את אי האמינות של הציבור בדמוקרטיה הישראלית".



גם ח"כ עיסאווי פריג', העביר ביקורת ואמר: "הכל מותר בממשלה של בנימין נתניהו. אני בעד הפרדת הרשות המחוקקת מהרשות המבצעת. אני בעד שכל השרים יתפטרו. תפסיקו לעשות צחוק מהבית הזה". ח"כ אחמד טיבי הוסיף כי "החוק הנורובגי הוא סידור עבודה. האמת היא שהממשלה הזאת היא ממשלת בלופים והחוק הזה הוא עוקף לרצון הבוחר".