העימותים בשאנור ובבית אל: לאחר שבית אל הוכרזה כשטח צבאי סגור, על מנת למנוע ממתבצרים נוספים להגיע למקום, נערכים הערב (שלישי) לפינוי שאנור.



במד"א העלו את הכוננות באזור שאנור, ככל הנראה למטרת הפינוי.



ח"כ ציפי לבני התייחסה לאירועים במקום ואמרה כי "אם היה ראש ממשלה חזק בישראל, הוא לא היה נותן לחרפה של שרים שתומכים בהפרות חוק בבית אל ושאנור להתרחש".



בסטטוס שכתבה לבני בעמוד הפייסבוק שלה, היא הוסיפה: "עידוד השרים להפר חוקים יסתיים באנרכיה. צריך להיות ברורים בעניין הזה- בצד הויכוח האידיאולוגי העמוק שיש ביננו, חייב להיות ברור שלא ניתן שיכפו עלינו מדיניות דרך הפרת החוק. יהודה ושומרון זה לא המזרח הפרוע של מועצת יש"ע. יש דין ויש דיין".



לטענת  שרת המשפטים לשעבר, "הבעיה הכי גדולה היא שבראש ממשלת ישראל לא עומד מנהיג המגבה גיבוי מלא בעת הזאת את כוחות הביטחון ואכיפת החוק אלא קורץ לשותפים הקואליציוניים".





עימותים בבית אל. צילום: סוכנות תצפית



כזכור, משעות הצהריים נערכים כוחות הביטחון נערכים לפינוי המתבצרים בשאנור שהיו במקום מאז שעות הלילה , זאת לאחר שפג תוקפו של האולטימטום לפיו ניתן לפנות את המקום עד השעה שתיים בצהריים. 



בניגוד לדברים שמסרו המתבצרים בשאנור, גורם בצה"ל אמר כי "הפינוי יתבצע בהתאם להערכה מבצעית בשטח. כוחות גדולים נערכים לביצוע".

יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, הגיע בצהריים לבית אל ואמר: "הלילה נעשה מעשה פזיז, קיצוני ומתסיס על ידי גורם בכיר בממשלה. המעשה הזה סותר את יסודות הממשלה ואת ערכיה, וסותר גם התנהגות אחראית וממלכתית שאני מצפה מהממשלה הזאת. לא ניתן לכך יד". 
בנט אמר כי שוחח לפנות בוקר עם ראש הממשלה, ודרש שהמדינה תודיע מיידית לבג"צ שממשלת ישראל מתנגדת באופן רשמי להריסה. 
"אני רוצה לומר באופן ברור: עשר שנים להתנתקות, בדיוק היום, ואנחנו כאן כדי שהדברים יראו אחרת, והם יראו אחרת הפעם. התשובה לטרור הפלסטיני היא התיישבות ולא פחדנות", הוסיף בנט.

במהלך הבוקר, נרשם עימות בין שרת המשפטים, איילת שקד, לבנט. שקד תקפה את שר הביטחון וטענה כי יעלון לא עמד בהבטחותיו: "ביום העשור לגירוש יהודים מגוש קטיף החליט שר הביטחון לשלוח את כוחות הביטחון, בחשיכת הליל, לבית אל. כל זאת, על אף מה שהובטח לי, ואשר אמרתי בשמו לתושבי המקום".
 
שרת המשפטים השיבה מלחמה והבהירה כי "חד צדדיות, הטעייה והפרת סיכומים יענו באותו מטבע. תשובת המדינה לבג"ץ תהיה נחרצת ואחת: למנוע את ההרס".
 
בניגוד לטענותיה של שקד, יעלון הבהיר כי הוא מתנגד נחרצות להריסה והבהיר זאת לחברי הבית היהודי: "גם אתמול הבהרתי לשרים מהבית היהודי עמם שוחחתי, כי לא תהיה הריסה לפני הדיון בבג"ץ. בכל מקרה נפעל בעניין אך ורק על פי החוק ועל פי החלטות בג"ץ".
 
יעלון הדגיש כי פעל כדי למנוע את הריסת המבנים בבית אל: "עמדתי בעניין היא ברורה, נגד ההריסה, ואני פועל כדי למנוע אותה ולחזק את ההתיישבות בבית אל בפרט וביהודה ושומרון בכלל. בשבועות האחרונים ביצעתי מספר מהלכים כדי להניח תשתית חוקית אשר תמנע את ההריסה בבית אל, ועתה אני ממתין להחלטת בג"ץ בעניין.
 
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע גם הוא את עמדת הממשלה ואמר כי אין מקום להרוס את המבנים במקום: "אנו פועלים לחזק את ההתיישבות, ועושים זאת תוך ציות לחוק.עמדתנו בנושא הבתים בבית-אל היא ברורה - אנו מתנגדים להריסתם ופועלים משפטית למנוע צעד זה. אבקש שעמדת הממשלה לפיה ההליך התכנוני במקום הסתיים ולכן אין מקום להרוס את הבתים תובא גם בפני בג"ץ"', אמר נתניהו.