שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני תקפה הבוקר (חמישי) את הצעתה של השרה הנוכחית איילת שקד, שהציעה להקים ערכאה במקום בג"ץ שתעסוק בסכסוכי מקרקעין ביהודה ושומרון, ואמרה כי היא תשמש את תומכי החרם על ישראל. 
״ההצעה של שקד אינה חדשה", אמרה לבני, והוסיפה כי "יש סיבה למה ממשלות נתניהו למיניהן לא קידמו דו״ח אדמונד לוי או את הצעת החוק הדומה של חוטובלי, בן ארי, אלקין ואריאל מ-2012.  אם רוצים שיהודה ושומרון תהיה כמו רעננה, אז צריך לספח לישראל". 
שרת המשפטים הקודמת הסבירה כי "המשמעות כמובן של צעד כזה היא זכויות הצבעה לכל, כמו שיש לתושבי רעננה, והפיכת ישראל למדינה עם רוב ערבי. אבל את האמת הזאת אין להם אומץ לומר, כי הם מבינים שבטווח המיידי ישראל חותכת את צינור החמצן שמחבר אותה לארה״ב".

"אם רוצים שיו"ש תהיה רעננה, צריך לספח". פינוי המשפחות בשא-נור. צילום: חומש תחילה

"הדיון כאן אינו משפטי ומי שישתמש בהצעה ששקד מציעה יהיו אויבי ישראל", תקפה ח"כ מהמחנה הציוני, "זה נותן כלים ל-BDS. במקום לראיות לבית דין למקרקעין בשומרון אלה יהיו הראיות לבית הדין הפלילי בהאג נגד ישראל וצה״ל", הזהירה לבני. 
לבני אף הוסיפה כי "מדובר בשלב בדרך לסיפוח ולניתוק סופי של ישראל מהעולם והסרת השכפ"ץ המשפטי שלה. אנו נשמע את כל המלים המשפטיות הנכונות. קוראים לזה ביהדות ״נבל ברשות התורה״. 

גלאון: "שקד מורידה כף של D-9 על הדמוקרטיה הישראלית כולה" 

גם  יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הגיבה להצעתה של שרת המשפטים שקד ואמרה: ״שרת המשפטים לוקחת צעד קדימה את האמירה של חבר סיעתה מוטי יוגב ומורידה כף של D-9 על הדמוקרטיה הישראלית כולה". 

יושבת ראש מרצ הדגישה כי "ההצעה של שקד להקמת בית משפט לענייני השטחים היא סיפוח דה פקטו של הגדה המערבית וחותמת רשמית ובינלאומית על ישראל כמדינת אפרטהייד", והוסיפה: ״ההתנחלויות אינן חוקיות על פי הדין הבינלאומי וספק אם איילת שקד רוצה שבמקום שבג"צ ידון בהם ידונו בהן בהאג".