ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (שישי) עם יו״ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס בעקבות פיגוע ההצתה הבוקר בכפר דומא, בו נשרף למוות תינוק בן שנה וחצי, וארבעה בני אדם נפצעו, בהם אחיו בן ה-5 והוריו שנפצעו קשה.



 נתניהו אמר ליו״ר הרשות הפלסטינית כי "בישראל כולם מזועזעים מהטרור הנפשע נגד בני משפחת דוואבשה". נתניהו הוסיף כי "עלינו להילחם יחד בטרור ולא משנה מאיזה צד הוא". ראש הממשלה אמר לעבאס כי נתן הנחיה לכוחות הביטחון להפעיל את כל האמצעים כדי לאתר את הרוצחים.



הבית שהוצת הבוקר בכפר דומא. צילום: פלאש 90 

 גם היועמ"ש יהודה וינשטיין מסר הודעת תנחומים למשפחה נגדה בוצע הפיגוע. וינשטיין אף שוחח עם ראש שירות הביטחון הכללי ועם ממלא מקום המפכ״ל והדגיש: "מערכת אכיפת החוק תפעל על מנת למצות את מלוא חומרת הדין עם המפגעים". 

מוקדם יותר פנה נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין באמצעות כלי התקשורת הערביים אל האוכלוסייה הערבית בישראל ואל העם הפלסטיני והביע שאת נפש וזעזוע עמוק מפיגוע ההצתה. הנשיא קרא לשמירה על איפוק והזהיר מפני מעשי אלימות  שילבו את הזעם.
 
"קמנו הבוקר ליום עצוב. רציחתו של עלי דוואבשה, תינוק שישן במיטתו, והפגיעה הקשה בבני משפחתו, אחיו, אביו ואמו הנאבקת על חייה, פצעו את לב כולנו", אמר הנשיא. "יותר משאני חש בושה, אני חש כאב. כאב על רציחתו  של תינוק קטן. כאב על שבני עמי בחרו בדרך הטרור ואיבדו צלם אנוש. דרכם אינה דרכי. דרכם אינה דרכינו. דרכם אינה דרכה של מדינת ישראל ואינה דרכו של העם היהודי". 
 
הנשיא הוסיף: לצערי הרב, עד עתה נראה שטיפלנו בתופעת הטרור היהודי ברפיון. אולי לא הפנמנו שמולנו ניצבת קבוצה אידיאולוגית, נחושה ומסוכנת שהציבה לה למטרה להרוס את הגשרים העדינים אותם אנו בונים בעמל רב. אני מאמין שככל שנבין שמולנו ניצבת סכנה מהותית למדינת ישראל נהיה נחושים יותר לעמוד מולה ולעקר אותה מהשורש".