יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, יצא היום (שבת) בקריאה חריפה נגד מה שהגדיר כ"ארגוני הטרור היהודי" וקרא "להוציא אותם מחוץ לחוק".



בסטטוס שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, התייחס הרצוג בין היתר לאירוע הטרור שבוצע ככל הנראה על ידי יהודים, בו נשרף למוות פעוט פלסטיני בן שנה וחצי, וכתב: "זה הזמן למעשים, מעשים ממש. אחרי שגינינו ושבנו וגינינו, לא נוכל לחזור שוב לענייני היום-יום כאילו כלום. יש צורך במעשים שתאומים את הסכנה לביטחון ישראל מהטרוריסטים היהודים, שמסכנים אותנו בדיוק כמו אחיהם - הטרוריסטים האיסלמים".



הרצוג הוסיף וביקר את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על תגובתו לאירוע: "לו הייתי ראש הממשלה הייתי מורה לשב"כ לטפל בטרור היהודי כמו בטרור האיסלמיסטי, בנחישות ובלי קריצה".



לטענת הרצוג, יש לעשות שימוש בכל הכלים האפשריים במאבק בטרור האסלמיסטי, בין אם מדובר במעצרים מנהליים והוצאת הארגונים מחוץ לחוק. יו"ר האופוזיציה רמז למגמה שמתרחבת של גורמים בישראל שנוהגים לא כשורה: ארגון להב"ה, המרזלים, לה פמיליה- הייתי מגדירם כארגוני טרור ואפילו שוקל הריסת בתים של המחבלים ומשפחותיהם. כל מה שתקף מול הטרור האיסלאמיסטי תקף גם כאן".



בנוסף לכך, טען הרצוג כי "גם בתקשורת צריך להפסיק לשתף פעולה ולקרוא לזה בשמות מכובסים, זו לא פעולת נקם ולא תג מחיר, זה טרור. נקודה. ואלה מחבלים, נקודה. יהודים ואיסלמיסטים שמסכנים את בטחון ישראל.



הרצוג עתיד להשתתף היום בערב בעצרת שמתוכננת להתקיים בתל אביב בעקבות פיגוע הדקירה שאירע ביום חמישי במצעד הגאווה בירושלים. על כך הוא כתב: "אני מתכוון לקרוא גם שם, מעל הבמה, לטיפול החריף והחמור ביותר בטרוריסטים האלה ולדרוש זאת בכל הכלים העומדים לרשותי משר הביטחון וראש הממשלה שלנו שעד כה שמענו מהם רק גינויים חריפים אבל כמו שכתבתי למעלה- זה הזמן למעשים".



כזכור, התינוק הפלסטיני עלי דוואבשה, נספה ביום שישי לאחר שהוצת ביתו שבכפר דומא, הממוקם דרומית לשכם. באירוע הוצת בית נוסף וארבעה בני אדם נפצעו, בהם אחיו בן ה-5 והוריו שנפצעו קשה.



בסוכנות הידיעות "מען" נטען כי יהודים השליכו בקבוקי תבערה לעבר הבית. דוברת המשטרה לובה סמרי אמרה כי כתובת "תג מחיר" הופיעה על הקיר והוסיפה: "אנו חושדים כי מדובר מהתקפה על רקע לאומני".



מדובר צה"ל נמסר לאחר האירוע כי כוחות צה"ל סרקו במרחב אחר המפגעים ויעשו כל שביכולתם על מנת להביאם לדין במהירות האפשרית.