"תתבייש לך", "אתה לא הנשיא שלי", "אתה לא מייצג אותי בשום צורה", "נשיא של ערבים ולא של יהודים", אלה הן חלק מהתגובות והגידופים שנכתבו היום (שבת) בדף הפייסבוק של נשיא המדינה, ראובן ריבלין, לאחר שהוא גינה אתמול את הפיגוע בו נרצח התינוק הפלסטיני בן השנה וחצי.




בסטטוס שפרסם ריבלין, בשפה הערבית ובשפה העברית, הוא ציין: "יותר משאני חש בושה, אני חש כאב. כאב על רציחתו של תינוק קטן. כאב על שבני עמי בחרו בדרך הטרור ואיבדו צלם אנוש. דרכם אינה דרכי. דרכם אינה דרכינו. דרכם אינה דרכה של מדינת ישראל ואינה דרכו של העם היהודי".



ריבלין הוסיף: "לצערי הרב, עד עתה נראה שטיפלנו בתופעת הטרור היהודי ברפיון. אולי לא הפנמנו שמולנו ניצבת קבוצה אידיאולוגית, נחושה ומסוכנת שהציבה לה למטרה להרוס את הגשרים העדינים אותם אנו בונים בעמל רב. אני מאמין שככל שנבין שמולנו ניצבת סכנה מהותית למדינת ישראל נהיה נחושים יותר לעמוד מולה ולעקר אותה מהשורש. אסור לתת לטרור לנצח".




 

يجب ألا نسمح للإرهاب بأن ينتصرللأسف الشديد، حتى الآن يبدو أنّنا تعاملنا مع ظاهرة الإرهاب اليهودي بتساهل.. طريقهم ليست ...

Posted by ‎Reuven Ruvi Rivlin - ראובן רובי ריבלין‎ on Friday, July 31, 2015

מבין המגיבים, היו שכתבו בערבית ובעברית וניצלו את הפוסט כדי לפנות ל"אויב הישראלי". הם ציינו כי "אתם המטרה היחידה והאויב היחיד, הקשר היחיד בינינו לבינך הוא במצב של מלחמה התמידית, יום אחד נפגש בשדה הקרב".



מבין המגיבים, היו שכעסו על הגינוי: "אני מתביישת בך כיהודי, הטעות הכי גדולה היא שנבחרת לנשיא", "למה כשערבים עושים פיגועים כל יום אתה לא מגיב ככה?", "למה לא גינית את רצח משפחת פוגל".


חשוב לציין כי מבין המגיבים, ניתן היה לראות גם כאלה שחיזקו את ריבלין, והודו לו על מה שכתב: "כל הכבוד", "יישר כוח", "הנשיא הכי טוב שהיה", חבל שאתה לא יושב בכיסא של נתניהו".

בינתיים, מצבם של הפצועים באירוע ההצתה בו נשרף למוות עלי דוואבשה בן השנה וחצי בכפר דומא ממשיך להיות קשה. אב המשפחה, האם וילדם בן הארבע מאושפזים במצב קשה ונשקפת סכנה לחייהם.