כמה אלפי בני אדם הגיעו לכיכר רבין לעצרת השמאל במחאה על רצח הפעוט עלי דוובאשה בכפר דומא. העצרת מאורגנת במשותף על ידי ארגוני שמאל, שלום עכשיו, מרצ והמחנה הציוני. בין השלטים שהונפו: "המדינה בסכנה", "ממשלה - סכנה בטחונית", "די להסתה והאלימות" ו-"הסתה בימין הורגת".
יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני) תקף בחריפות את הממשלה: "טרור הוא טרור נקודה. מחבלים הם מחבלים, מוסלמים ויהודים. בשם העם היהודי, באנו לבקש סליחה על הרצח הנורא. אני מושיט את ידי לשלום לעם הפלסטיני ומנהיגיו. בואו נחזור לדרך השלום. אני קורא למלחמה משותפת בטרור ומתפלל לשלומם של הפצועים".
הוא ציין שנשלחו איומים לעבר נשיא המדינה ראובן ריבלין בעקבות התייצבותו הנחרצת נגד רצח הפעוט ואמר: "חצופים, מי אתם שמאיימים? ראינו כבר הסתה, לאן היא עלולה להוביל. הפעם לא נשתוק.  נילחם בכם. נגרור אתכם לכלא. שנים אנו שומעים על פשעי שנאה בכל מיני מכבסות מילים אבל צריך לקרוא לזה בשמו - טרור." 

לימין הוא קרא לעשות חשבון נפש גדול בעקבות הימים האחרונים: "מהערוגה שלכם, מהמחנה שלכם, יצאה האלימות הנוראית. לא די בגינויים. דרושה מנהיגות וחשבון נפש גדול". הרצוג קרא להורות לשב"כ, למשטרה ולגורמי האכיפה לטפל בנחישות בטרור. "הטרור היהודי הוא כמו האסלאמיסטי", הדגיש, וקרא לבצע מעצרים מנהליים: "להוציא את המרזלים, לה פמילייה וארגונים קיצוניים מחוץ לחוק ולהרוס בתי מחבלים".

"מדובר על מאבק עקרוני על דמותה של המדינה, אסור לתת לשנאה להשתולל. טרור הוא טרור", סיכם.

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה בנאומה כי "הדקירה של צועדים במצעד הגאווה, פיגוע שריפה של משפחה פלסטינית שלמה, זה - דאע"ש יהודי. לראש הממשלה, לשרים, לממשלת הימין, אני אומרת: אנחנו לא רוצים את הגינוי שלכם, לא מעניין אותנו החיבוק שלכם. כל המילים היפות והזעזוע הם מילים באוויר, מהפה אל החוץ. בטרור צריך להילחם בכמו בטרור".
 
"לא ככה נאבקים בהומופוביה, לא ככה נאבקים בהסתה ובגזענות, לא ככה נאבקים בטרוריסטים היהודים, בדאע"ש היהודים. גינויים בפייסבוק לא יעצרו את האלימות המזוויעה הזו", אמרה גלאון.
 
ח"כ גלאון תקפה את ראש הממשלה נתניהו ואמרה כי "מי שאומר ביום הבחירות "הערבים נוהרים לקלפיות", מי שלא מתנער מתמיכתם של הרבנים המסיתים כמו דב ליאור,  והרב גינצבורג, מי שמפחד להתבטא נגד הארגונים, שמהווים את התשתית הרעיונית והביצועית לטרור היהודי כמו להב"ה או וועדי המתיישבים בשטחים - הוא זה שממלא בבנזין את בקבוק התבערה, שנזרק לבית פלסטיני ושורף תינוק בן שנה וחצי בשנתו".

"אנחנו מציעים לראש הממשלה להתמודד עם ההומופוביה במתן שוויון זכויות, מלא מלא, לכל הקהילה על צבעיה ונגזרותיה. הדרך להילחם בגזענות ובשנאה היא לא רק דרך המאבק הקריטי בטרור היהודי. הגיע הזמן לסיים את הכיבוש, את השליטה במיליוני פלסטינים - כיבוש משחית ומושחת, שהופך אותנו לחברה אלימה, ושכדי לשמר ולטפח אותו הימין עושה דה לגיטימציה לכל מי שמעז לבקר אותו. הכיבוש הוא אם כל חטאת, הוא המחולל, ורק בסיומו טמון הפתרון", סיכמה גלאון.