נשיא המדינה ראובן ריבלין נאם הערב (מוצ"ש) בעצרת לקידום הסובלנות ונגד אלימות בכיכר ציון בירושלים ואמר כי "זלזול בוטה בשלטון החוק, בכבוד האדם, באהבת האדם, באהבת ישראל, ובחופש הדעות, פשו בבשרנו ועושים בנו שמות. נוצרה אצלנו אוירה המאפשרת סלחנות למה שנוהגים לכנות בהיתממות "עשבים שוטים"".



"לכל חברה ישנם שולים קיצוניים. אולם היום, עלינו לשאול: מה באווירה הציבורית מאפשר לקיצוניות ולקיצוניים, ללכת בבטחה בתוככי הדרך הראשית. מה הביא לכך שהעשבים השוטים, מאיימים על שלומה של הערוגה כולה", אמר נשיא המדינה.


"אי אפשר לכבות את האש בהדחקה. על מנת לכבות את הלהבות, עלינו להיות נחושים ונחרצים הרבה יותר. עלינו להיות יסודיים וברורים, ממערכת החינוך, דרך מערכת אכיפת החוק, ועד האוחזים בהגה ההובלה, של העם והמדינה. עלינו לחנוק את הבערה, את ההסתה, בטרם זו, תעלה לכלותנו. אזרחי ישראל, ישראל היהודית והדמוקרטית, הדמוקרטית והיהודית - זקוקה היום לקריאת השכמה", אמר ריבלין והוסיף: לא נהיה קנאים. לא נהיה בריונים. לא נהיה לאנרכיה. מדינת ישראל, הייתה, ותמשיך להיות, מדינה של חוק ושל משפט. מדינת ישראל, הייתה, ותמשיך להיות, מדינה של חרות, של סובלנות, ושל צדק. מדינת ישראל, הייתה, ותמשיך להיות, הבית שלנו".


"להבות פשטו בארצנו. להבות של אלימות, להבות של שנאה, להבות של אמונה שקרית, מסלפת ומעוותת. להבות המתירות שפיכות דמים, בשם התורה, בשם ההלכה, בשם המוסר, בשם אהבת ארץ ישראל. איננו יכולים להמשיך ולפטר את הלהבות הללו, המאכלות את החברה בישראל,  כצרוף מקרים מצער. אי אפשר להמשיך ולכבות את האש המכלה את כולנו - בגינויים רפים. אי אפשר, לכבות את האש, בעצרות הזדהות. גם לא בעצרת הזו. אי אפשר לכבות אותה בפוסטים בפייסבוק ובהצהרות בתקשורת. אי אפשר לכבות את האש בהדחקה, בהכחשה ובהתעלמות. הסתה, לעג, קלות דעת, רפיון וגבהות הלב לא מכבים את האש. אלא רק מאפשרים לה לבער בעוצמה רבה יותר, בלהט, להתפשט לכל עבר. לחלחל לכל שדרות החברה", סיכם הנשיא.